Sto megabitów, czterysta megabitów, gigabit…!

Budować penetrację, budować rentowność, lub starać się robić jedno i drugie – to trzy podstawowe strategie operatorów inwestujących w FTTH – wynika z analiz firmy Diffraction Analysis, która przebadała portfolio i techniki marketingowe trzydziestu operatorów z różnych krajów. Wedle Benoita Feltena, szefa tej firmy, penetracja usługami FTTH w sieciach operatorów wszędzie rośnie powoli, ale na ogół daje wyższe ARPU

Publikacja: 15.02.2012 23:06

Sto megabitów, czterysta megabitów, gigabit…!

Foto: ROL

– Część operatorów pozycjonuje usługę w sieci FTTH, jako nowy standard i stara się ją jak najprędzej upowszechnić pośród swoich abonentów. Podstawowym narzędziem jest atrakcyjna cena. Inni kreują dostęp optyczny, jako usługę premium za wyższą cenę. Wreszcie całkiem duża grupa operatorów miesza oba modele, ale chyba bardziej z niepewności, co należy robić, niż z wiary, że to jest najlepsza droga. To typowe szczególnie dla operatorów zasiedziałych, którzy wiedzą, że powinni inwestować w sieci FTTH, ale z drugiej strony starają się bronić przychodów z sieci miedzianej – mówił Benoit Felten podczas swojego wystąpienia na konferencji FTTH Council, podsumowując badania Diffraction Analysis na temat strategii wdrażania usług FTTH przez różnych operatorów. Firma przeanalizowała ofertę trzydziestu operatorów  różnych krajów, m.in. Orange, Verizon, NTT, HKBN, ZON.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń