Telekomunikacja Polska może zostać sprzedana

Grupa France Telecom zaczęła sprawdzać, czy znalazłby się chętny do odkupienia od niej stacjonarnej części grupy Telekomunikacji Polskiej. Choć brzmi to fantastycznie, o tym, że w świat poszła taka informacja, usłyszeliśmy od trzech niezwiązanych ze sobą osób z najwyższej kadry menedżerskiej polskiego rynku mediowo-telekomunikacyjnego. I to, choć skomplikowane i najprawdopodobniej nie rychłe, wcale nie wydaje im się niemożliwe. W rozmowach na ten temat często podkreślany jest fakt, że grupa France Telecom alokuje środki z krajów rozwiniętych w regiony rozwijających się rynków telekomunikacyjnych, szczególnie do Afryki

Publikacja: 15.03.2012 07:00

Telekomunikacja Polska może zostać sprzedana

Foto: ROL

Telekomunikacja Polska może zmienić właściciela. Było sondowanie rynku – to informacja sprzed kilku tygodni. Dziwię się w sumie, że dopiero teraz decydują się na ten ruch. TP nie pasuje do wizerunku marki Orange – mówi jeden z naszych rozmówców, prosząc o zachowanie anonimowości (zasadniczo mało kto ma dzisiaj odwagę rozmawiać o tej możliwości otwarcie).

– W pierwszym odruchu nie chciałem uwierzyć, uznałem, że to bzdura. Przedstawiono mi jednak szereg argumentów, które sprawiają, że zmieniłem zdanie. Chodzi przede wszystkim o kłopoty France Telecom na ich lokalnym rynku, chęć koncentracji na rynkach wzrostowych, głównie afrykańskich, oraz zaliczenie Polski do obszarów, gdzie biznes FT już nie rośnie – relacjonuje inny menedżer.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem