Netia chce rosnąć na telewizji

– Mam nadzieję, że za 5 lat będziemy myśleć o Netii w kategoriach telewizji i dostawcy usług wideo. Wierzę, że usługi triple play mogą być świadczone na infrastrukturze sieci telekomunikacyjnej, a nie tylko sieci HFC. I tak, koniec końców, klienci wszystkich operatorów zostaną migrowani do sieci światłowodowych – mówił Mirosław Godlewski, prezes Netii przedstawiając wyniki finansowe telekomunikacyjnej grupy za 2011 rok i prognozę na rok bieżący

Publikacja: 15.03.2012 09:18

Netia chce rosnąć na telewizji

Foto: ROL

Wyniki finansowe za 2011 r. „starej Netii” (tzn. bez uwzględnienia przejętych w biegłym roku Telefonii Dialog i Crowley Data Poland) są zgodne ze skorygowaną po III kw.  prognozą z niewielkimi wahnięciami: przychody wyniosły 1,593 mld zł (tak jak zapowiadano, przekroczyły więc 1,59 mld zł). Powtarzalny zysk operacyjny powiększony o amortyzację wyniósł 403,2 mln zł (EBITDA miała przekroczyć 405 mln zł), a powtarzalny zysk operacyjny zamknął się kwotą 100 mln zł.

Tak jak gnozowano wolne środki pieniężne Netii przekroczyły 173 mln zł, a liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu 750,16 tys. Ta ostatnia wielkość zwiększyła się więc o 18,457 tys. nentów w samym IV kwartale ub.r. przy czym na przyrost złożyły się głównie przejęcia lokalnych ISP. Dzięki swojej własnej działalności marketingowej Netia pozyskała netto w IV kw.  nieco ponad 7 tys. abonentów. Wynik ten potwierdza, że rynek ten coraz bardziej hamuje.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku