Reklama
Rozwiń
Reklama

Netia chce rosnąć na telewizji

– Mam nadzieję, że za 5 lat będziemy myśleć o Netii w kategoriach telewizji i dostawcy usług wideo. Wierzę, że usługi triple play mogą być świadczone na infrastrukturze sieci telekomunikacyjnej, a nie tylko sieci HFC. I tak, koniec końców, klienci wszystkich operatorów zostaną migrowani do sieci światłowodowych – mówił Mirosław Godlewski, prezes Netii przedstawiając wyniki finansowe telekomunikacyjnej grupy za 2011 rok i prognozę na rok bieżący

Publikacja: 15.03.2012 09:18

Netia chce rosnąć na telewizji

Foto: ROL

Wyniki finansowe za 2011 r. „starej Netii” (tzn. bez uwzględnienia przejętych w biegłym roku Telefonii Dialog i Crowley Data Poland) są zgodne ze skorygowaną po III kw.  prognozą z niewielkimi wahnięciami: przychody wyniosły 1,593 mld zł (tak jak zapowiadano, przekroczyły więc 1,59 mld zł). Powtarzalny zysk operacyjny powiększony o amortyzację wyniósł 403,2 mln zł (EBITDA miała przekroczyć 405 mln zł), a powtarzalny zysk operacyjny zamknął się kwotą 100 mln zł.

Tak jak gnozowano wolne środki pieniężne Netii przekroczyły 173 mln zł, a liczba użytkowników szerokopasmowego dostępu do internetu 750,16 tys. Ta ostatnia wielkość zwiększyła się więc o 18,457 tys. nentów w samym IV kwartale ub.r. przy czym na przyrost złożyły się głównie przejęcia lokalnych ISP. Dzięki swojej własnej działalności marketingowej Netia pozyskała netto w IV kw.  nieco ponad 7 tys. abonentów. Wynik ten potwierdza, że rynek ten coraz bardziej hamuje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama