Przegląd prasy – czwartek 17 maja

Publikacja: 17.05.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Prowizorka na Euro. Autonawigacje zgłupieją

Konrad Majszyk

– Nawigacje samochodowe nie nadążą za rozwojem naszej sieci drogowej – powiedział wczoraj minister transportu Sławomir Nowak, ogłaszając trasy objazdów, którymi kibice pojadą do miast, gdzie będą odbywać się mecze. I nic dziwnego, bo drogi będą otwierane na kilka dni przed imprezą albo nawet w jej trakcie. Obwodnice ekspresowe: Wrocławia S5 i Gdańska S7, mają być przejezdne w dniu pierwszych meczów. To nie oznacza, że będą gotowe – samochody pojadą nieskończonymi drogami, na co zezwala specjalna ustawa, wczoraj podpisana przez prezydenta.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410375 (dostęp płatny)

Szkoły z Pomorza przystępują do cyfryzacji

DS

Specjalna komisja powołana przez wojewodę zachodniopomorskiego wybrała w drodze losowania 16 szkół z Pomorza Zachodniego do udziału w programie Cyfrowa Szkoła. Wnioski o dofinansowanie zgłosiło 99 placówek. Na realizację programu w Zachodniopomorskiem przeznaczono ponad 1,7 mln zł z budżetu państwa. Za te pieniądze placówki będą mogły kupić przenośne komputery, drukarki, skanery, tablice interaktywne i projektory multimedialne.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410315 (dostęp płatny)

Opóźnienie z usługami na żądanie

Polska nie wdrożyła w całości dyrektywy 2010/13/UE o audiowizualnych usługach medialnych – poinformowała Komisja Europejska w sprawozdaniu o funkcjonowaniu tej dyrektywy. – W Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji trwają prace analityczne dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji, który będzie zawierał propozycję transpozycji dyrektywy w zakresie audiowizualnych usług medialnych na żądanie. Przewidujemy, że w drugim kwartale 2012 r. powinno nastąpić uzgodnienie projektu z pozostałymi członkami Rady Ministrów oraz partnerami społecznymi.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410290 (dostęp płatny)

Sieci komórkowe wzięły na celownik drobny biznes

Michał Fura

Rozmowy bez limitu, mobilny internet, możliwość zakupu komputera – tym operatorzy chcą zdobyć MSP. „Własna firma to nie bajka” – mówi głos w najnowszej kampanii reklamowej Orange, w której operator promuje usługi dla małych i średnich firm. W rzeczywistości można jednak powiedzieć, że reklama kłamie – jeśli prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad wyborem usług telekomunikacyjnych, mobilnego internetu czy sprzętu oraz oprogramowania IT, obecna oferta operatorów to naprawdę bajka – nigdy dotąd za tak niewiele nie można było dostać tak wiele. Operatorzy ruszyli właśnie z nowymi ofertami.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410266 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Na pakiet łatwiej namówić dotychczasowego klienta

Przemysław Poznański

Na różny sposób, w różnych zestawieniach usługi konwergentne oferują obecnie wszyscy liczący się dostawcy, zaś pakietyzacja zrobiła się niemal jedynym skutecznym sposobem sprzedaży usług komunikacji elektronicznej – przekonuje Tomasz Kulisiewicz, wiodący analityk firmy doradczej Audytel. Przemysław Poznański: Raport Audytela o rynku telekomunikacyjnym od lat pokazuje jak zmienia się rynek, udział których usług rośnie, a których maleje. Widzi pan jakiś trend?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734172,Na_pakiet_latwiej_namowic_dotychczasowego_klienta.html

Netia: Siła telekomunikacji to dziś siła telewizji i pakietów

Przemysław Poznański

Klient nie chce płacić trzech różnych faktur, więc zaczyna szukać dostawcy, który da mu wszystko na jednej. O tym, dlaczego usługi sprzedaje się w pakietach i dlaczego ważnym składnikiem pakietu jest telewizja, mówią Michał Zawadzki i Grzegorz Grzegorski z Netii. Rozmowa z Michałem Zawadzkim i Grzegorzem Grzegorskim. Przemysław Poznański: Jeszcze niedawno Netia kojarzyła się wyłącznie z usługami telekomunikacyjnymi – internetem, telefonem. Co się stało, że nagle staliście się ważnym dostawcą telewizji?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734153,Netia__Sila_telekomunikacji_to_dzis_sila_telewizji.html

Tomaszewski: Zapomnijmy o pojedynczych usługach telekomunikacyjnych

Przemysław Poznański

Telekomy, których głównymi usługami były rozmowy, pakietowanie zaczęły od usług internetowych, jednak potem, na kilka lat, zatrzymały się w miejscu. Miały bardzo poważne problemy z dodaniem usług telewizyjnych. Teraz nadrabiają zaległości – mówi Witold Tomaszewski, redaktor naczelny branżowego portalu Telepolis.pl. Przemysław Poznański: Operatorzy telekomunikacyjni, kablowi powszechnie wspominają o konwergencji usług. Co to właściwie znaczy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734168,Tomaszewski__Zapomnijmy_o_pojedynczych_uslugach_telekomunikacyjnych.html

Play ma już 7,4 miliona klientów. 70 proc. sprzedaży to smartfony

Przemysław Poznański

Na koniec I kwartału spółka P4, operator sieci Play, miała 7,4 mln klientów (liczonych jako aktywne karty SIM). 44 proc. z nich to klienci, którzy podpisali umowy. Daje to operatorowi 14,5 proc. rynku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy Play pozyskał 320 tys. kart. Rok do roku liczba klientów wzrosła o 32 proc. – Nasze założenia na ten rok to osiągnąć 15 proc. udziału w rynku pod względem kart SIM. Jak widać, jesteśmy już blisko – zaznacza Jorgen Bang-Jensen, prezes P4.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11733240,Play_ma_juz_7_4_miliona_klientow__70_proc__sprzedazy.html

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Play wygrywa bitwę o klientów

Urszula Zielińska

14,5 proc. klientów i 12,5 proc. rynku pod względem przychodów – to udziały P4 w komórkowym torcie. P4, operator sieci Play, nie chce już, aby nazywać go najmniejszym operatorem komórkowym w Polsce. – Po I kwartale mamy 14,5 proc. rynku pod względem liczby aktywnych kart SIM, a nasz wartościowy udział w rynku szacujemy na 12,5 proc., choć nie znamy jeszcze wyników Polkomtelu (sieć Plus) – przekonuje Joergen Bang-Jensen, prezes P4.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1144030_Play_wygrywa_bitwe_o_klientow.html (dostęp płatny)

Nowe media: treści są najważniejsze

KB, AF

O przyszłości rynku mediów w Polsce i na świecie w obliczu rozwoju nowych technologii rozmawiali w środę uczestnicy katowickiego Europejskiego Kongresu Gospodarczego. – We wtorek zmarł pisarz Carlos Fuentes. O jego śmierci poinformował jako pierwszy prezydent Meksyku. Na Twitterze – powiedział Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN 24. Jego zdaniem to pokazuje siłę nowych mediów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1144031_Nowe_media:_tresci_sa_najwazniejsze.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Prowizorka na Euro. Autonawigacje zgłupieją

Pozostało jeszcze 99% artykułu
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay