Reklama

Przegląd prasy – czwartek 17 maja

Publikacja: 17.05.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Prowizorka na Euro. Autonawigacje zgłupieją

Konrad Majszyk

– Nawigacje samochodowe nie nadążą za rozwojem naszej sieci drogowej – powiedział wczoraj minister transportu Sławomir Nowak, ogłaszając trasy objazdów, którymi kibice pojadą do miast, gdzie będą odbywać się mecze. I nic dziwnego, bo drogi będą otwierane na kilka dni przed imprezą albo nawet w jej trakcie. Obwodnice ekspresowe: Wrocławia S5 i Gdańska S7, mają być przejezdne w dniu pierwszych meczów. To nie oznacza, że będą gotowe – samochody pojadą nieskończonymi drogami, na co zezwala specjalna ustawa, wczoraj podpisana przez prezydenta.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410375 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Szkoły z Pomorza przystępują do cyfryzacji

DS

Specjalna komisja powołana przez wojewodę zachodniopomorskiego wybrała w drodze losowania 16 szkół z Pomorza Zachodniego do udziału w programie Cyfrowa Szkoła. Wnioski o dofinansowanie zgłosiło 99 placówek. Na realizację programu w Zachodniopomorskiem przeznaczono ponad 1,7 mln zł z budżetu państwa. Za te pieniądze placówki będą mogły kupić przenośne komputery, drukarki, skanery, tablice interaktywne i projektory multimedialne.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410315 (dostęp płatny)

Opóźnienie z usługami na żądanie

Polska nie wdrożyła w całości dyrektywy 2010/13/UE o audiowizualnych usługach medialnych – poinformowała Komisja Europejska w sprawozdaniu o funkcjonowaniu tej dyrektywy. – W Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji trwają prace analityczne dotyczące projektu ustawy o zmianie ustawy o radiofonii i telewizji, który będzie zawierał propozycję transpozycji dyrektywy w zakresie audiowizualnych usług medialnych na żądanie. Przewidujemy, że w drugim kwartale 2012 r. powinno nastąpić uzgodnienie projektu z pozostałymi członkami Rady Ministrów oraz partnerami społecznymi.

Reklama
Reklama

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410290 (dostęp płatny)

Sieci komórkowe wzięły na celownik drobny biznes

Michał Fura

Rozmowy bez limitu, mobilny internet, możliwość zakupu komputera – tym operatorzy chcą zdobyć MSP. „Własna firma to nie bajka” – mówi głos w najnowszej kampanii reklamowej Orange, w której operator promuje usługi dla małych i średnich firm. W rzeczywistości można jednak powiedzieć, że reklama kłamie – jeśli prowadzisz firmę i zastanawiasz się nad wyborem usług telekomunikacyjnych, mobilnego internetu czy sprzętu oraz oprogramowania IT, obecna oferta operatorów to naprawdę bajka – nigdy dotąd za tak niewiele nie można było dostać tak wiele. Operatorzy ruszyli właśnie z nowymi ofertami.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=410266 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Reklama
Reklama

Na pakiet łatwiej namówić dotychczasowego klienta

Przemysław Poznański

Na różny sposób, w różnych zestawieniach usługi konwergentne oferują obecnie wszyscy liczący się dostawcy, zaś pakietyzacja zrobiła się niemal jedynym skutecznym sposobem sprzedaży usług komunikacji elektronicznej – przekonuje Tomasz Kulisiewicz, wiodący analityk firmy doradczej Audytel. Przemysław Poznański: Raport Audytela o rynku telekomunikacyjnym od lat pokazuje jak zmienia się rynek, udział których usług rośnie, a których maleje. Widzi pan jakiś trend?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734172,Na_pakiet_latwiej_namowic_dotychczasowego_klienta.html

Netia: Siła telekomunikacji to dziś siła telewizji i pakietów

Reklama
Reklama

Przemysław Poznański

Klient nie chce płacić trzech różnych faktur, więc zaczyna szukać dostawcy, który da mu wszystko na jednej. O tym, dlaczego usługi sprzedaje się w pakietach i dlaczego ważnym składnikiem pakietu jest telewizja, mówią Michał Zawadzki i Grzegorz Grzegorski z Netii. Rozmowa z Michałem Zawadzkim i Grzegorzem Grzegorskim. Przemysław Poznański: Jeszcze niedawno Netia kojarzyła się wyłącznie z usługami telekomunikacyjnymi – internetem, telefonem. Co się stało, że nagle staliście się ważnym dostawcą telewizji?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734153,Netia__Sila_telekomunikacji_to_dzis_sila_telewizji.html

Tomaszewski: Zapomnijmy o pojedynczych usługach telekomunikacyjnych

Przemysław Poznański

Reklama
Reklama

Telekomy, których głównymi usługami były rozmowy, pakietowanie zaczęły od usług internetowych, jednak potem, na kilka lat, zatrzymały się w miejscu. Miały bardzo poważne problemy z dodaniem usług telewizyjnych. Teraz nadrabiają zaległości – mówi Witold Tomaszewski, redaktor naczelny branżowego portalu Telepolis.pl. Przemysław Poznański: Operatorzy telekomunikacyjni, kablowi powszechnie wspominają o konwergencji usług. Co to właściwie znaczy?

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11734168,Tomaszewski__Zapomnijmy_o_pojedynczych_uslugach_telekomunikacyjnych.html

Play ma już 7,4 miliona klientów. 70 proc. sprzedaży to smartfony

Przemysław Poznański

Na koniec I kwartału spółka P4, operator sieci Play, miała 7,4 mln klientów (liczonych jako aktywne karty SIM). 44 proc. z nich to klienci, którzy podpisali umowy. Daje to operatorowi 14,5 proc. rynku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy Play pozyskał 320 tys. kart. Rok do roku liczba klientów wzrosła o 32 proc. – Nasze założenia na ten rok to osiągnąć 15 proc. udziału w rynku pod względem kart SIM. Jak widać, jesteśmy już blisko – zaznacza Jorgen Bang-Jensen, prezes P4.

Reklama
Reklama

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11733240,Play_ma_juz_7_4_miliona_klientow__70_proc__sprzedazy.html

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Play wygrywa bitwę o klientów

Urszula Zielińska

14,5 proc. klientów i 12,5 proc. rynku pod względem przychodów – to udziały P4 w komórkowym torcie. P4, operator sieci Play, nie chce już, aby nazywać go najmniejszym operatorem komórkowym w Polsce. – Po I kwartale mamy 14,5 proc. rynku pod względem liczby aktywnych kart SIM, a nasz wartościowy udział w rynku szacujemy na 12,5 proc., choć nie znamy jeszcze wyników Polkomtelu (sieć Plus) – przekonuje Joergen Bang-Jensen, prezes P4.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1144030_Play_wygrywa_bitwe_o_klientow.html (dostęp płatny)

Nowe media: treści są najważniejsze

KB, AF

O przyszłości rynku mediów w Polsce i na świecie w obliczu rozwoju nowych technologii rozmawiali w środę uczestnicy katowickiego Europejskiego Kongresu Gospodarczego. – We wtorek zmarł pisarz Carlos Fuentes. O jego śmierci poinformował jako pierwszy prezydent Meksyku. Na Twitterze – powiedział Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN 24. Jego zdaniem to pokazuje siłę nowych mediów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1144031_Nowe_media:_tresci_sa_najwazniejsze.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama