Reklama

Europa dominuje na rynku MVNO

Publikacja: 11.06.2012 14:32

Europa dominuje na rynku MVNO

Foto: ROL

Przeszło tysiąc wyniosła w maju bieżącego roku liczba operatorów wirtualnych sieci mobilnych – wynika z raportu Wireless Intelligence.

Do MVNO firma badawcza zalicza również submarki operatorów infrastrukturalnych, których w maju miało być na całym świecie 224, wobec 812 typowych operatorów wirtualnych. Na Europę przypadło 67 proc. wszystkich uwzględnionych przez Wireless Intelligence MVNO.

Analitycy firmy badawczej zauważają, że tacy operatorzy są typowi dla rynków dojrzałych, na których penetracja przekracza 100 proc. (tzn. kiedy MNO sa już gotowi wpuścić ich do swoich sieci). Z tego powodu Europa przodujeprzed krajami azjatyckimi (125 MVNO) i przed Ameryką Północną (90 MVNO).

Dominują marki oferujące niską cenę połączeń (tzw. dyskonty telekomuniakcyjne), na które przypada 27 proc. wszystkich MVNO (w Polsce usługi tego typu promuje Lycamobile). Na drugim miejscu, sa operatorzy telekomunikacyjni, którzy nie dysponują własną siecią mobilną – 19 proc. (w Polsce. np. Telefonia Dialog, lub Inea). Na trzecim miejscu (13 proc.) pod względem liczebności znalazły sie firmy medialne, które korzystają ze szczególnych możliwości promocji specjalnie sformatowanych marketingowo usług mobilnych (w Polsce: MTV Mobile).

Reklama
Reklama
Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama