Nowa wojna na smartfony
The Wall Street Journal
Apple i Google mają ponad 80 proc. globalnego rynku. Teraz polują na resztę. Apple wkracza na nowe rynki – ostatnio w USA w segment komórek sprzedawanych w systemie pre-paid. W ten sposób chce kontynuować swój wzrost sprzedaży iPhonów, iPadów i systemu operacyjnego iOS. Firma z siedzibą w kalifornijskim Cupertino pracuje też nad nowymi programami, m.in. cyfrowymi mapami, które dotąd były domeną Google’a.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152682_Nowa_wojna_na_smartfony.html (dostęp płatny)
Oprogramowanie w chmurze zamiast na serwerach firmy
Barbara Mejssner
Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z aplikacji za pośrednictwem Internetu, płacąc za to miesięczny abonament. Oprogramowanie niekoniecznie musi być zainstalowane na serwerach firmy. Można je po prostu wynająć na określony czas. Dostęp do aplikacji uzyskuje się przez przeglądarkę internetową. Płaci się za to miesięczny abonament lub zmienną kwotę naliczaną na podstawie ilości godzin używania programu.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152240_Oprogramowanie_w_chmurze_zamiast_na_serwerach_firmy.html (dostęp płatny)
Klienci wciąż lubią papierową korespondencję
Grzegorz Łyś
Jeśli przedsiębiorstwo wysyła kilka tysięcy listów miesięcznie, powinno rozważyć zlecenie tej pracy firmie zewnętrznej. W urzędzie pocztowym kolejka, a ktoś długo stoi przed okienkiem, bo wysyła stos korespondencji firmowej wymagającej pokwitowania w książkach nadawczych. Inni klienci są zniecierpliwieni. Z kolei szef firmy nie jest zadowolony, że pracownik np. zamiast obsługiwać klientów, traci czas na poczcie. Problemów takich można uniknąć zlecając wysyłkę listów wyspecjalizowanej firmie.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1152241_Klienci_wciaz_lubia__papierowa_korespondencje.html (dostęp płatny)