Smartfony: preferowana marka, sieć, system operacyjny

Publikacja: 20.07.2012 18:29

Polacy najbardziej cenią sobie smartfony firmy Samsung w sieci Orange – wynika z badania „Internet w komórce” przeprowadzonego wśród internautów przez firmę MEC Analytics and Insight.

– Orange zebrał 32 proc. głosów, na drugim miejscu znalazła się sieć Plus z 22 proc. zwolenników, na trzecim T-Mobile (20 proc.), który o 2 proc. wyprzedził Play.

– Badanie pokazało, że ponad połowa ankietowanych korzysta z Internetu w telefonie, cztery razy więcej niż rok wcześniej.

– Najpopularniejsza marką smartfonów jest Samsung, który zebrał 32 proc. głosów, na drugim miejscu uplasowała się Nokia (29 proc.), a na kolejnym – Sony Ericsson (15 proc.). Samsung w ciągu minionego roku zamienił się z Nokią miejscami w tym rankingu.

– Najpopularniejszym systemem operacyjnym dla smartfonów jest w Polsce Android, z którego korzysta 38 proc. właścicieli tego typu telefonów. 26 proc. respondentów nie wie, jaki system działa w ich telefonie.

– Dwie trzecie użytkowników smartfonów ma te urządzenia krócej niż rok.

– 66 proc. osób, które nie mają smartfonów, nie zamierza ich kupić w najbliższym czasie.

Polacy najbardziej cenią sobie smartfony firmy Samsung w sieci Orange – wynika z badania „Internet w komórce” przeprowadzonego wśród internautów przez firmę MEC Analytics and Insight.

– Orange zebrał 32 proc. głosów, na drugim miejscu znalazła się sieć Plus z 22 proc. zwolenników, na trzecim T-Mobile (20 proc.), który o 2 proc. wyprzedził Play.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu