– W obecnym roku szacujemy kilkuprocentowy wzrost ilościowy całego rynku, w porównaniu do roku 2011. Obniżyć ten wzrost może tylko i wyłącznie sytuacja na rynkach światowych – mówi Adam Getka, product manager segmentu urządzeń mobilnych w Samsungu, w wywiadzie udzielonym serwisowi GSMonLine.pl. To by oznaczało, że nabywców znajdzie ok. 500-600 tys. komórek więcej, niż w roku ubiegłym (ok. 11 mln sztuk).

Wedle słów Adama Getki Samsung jest dzisiaj liderem polskiego rynku komórkowego przed Nokią, a umocnieniu pozycji sprzyja rozwój segmentu smartfonów. Przypada nań – wedle szacunków Samsunga – 40 proc. całego polskiego rynku komórkowego, a swój udział w nim Samsung szacuje na 70 proc. W tym segmencie z całego portfolio Samsunga obecnie najlepiej ma się sprzedawać model Galaxy S III.

Samsung szacuje, że na wolnym rynku w Polsce w tym roku – tak jak w latach poprzednich – przypadać będzie 20-25 proc. całej sprzedaży telefonów komórkowych. Resztą sprzedawać będą nadal operatorzy.