Wyniki UPC w II kw. 2012: jedna piąta wzrostu rynku Internetu [NOWE]

Publikacja: 03.08.2012 07:13

II kwartał br. największa sieć kablowa zakończyła z 1478,8 tys. klientów, co oznacza spadek o 14,1 tys. wobec stanu na koniec I kw. br.  Kablówka tłumaczy to odłączeniami klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów. W sumie ubyło jej w kwartale 13,1 tys. użytkowników usługi telewizyjnej i zakończyła kwartał z 1327,6 tys. abonentów usługi.

Po raz pierwszy – komunikuje kablówka – większa była liczba abonentów telewizji cyfrowej niż analogowej. Było to odpowiednio na koniec czerwca: 688,9 tys. (wzrost o 26,2 tys. w II kwartale) i 638,7 tys.

UPC zdobył w II kw. około 10 tys. abonentów Internetu, zgarniając w ten sposób 20 proc. całego kwartalnego wzrostu rynku stacjonarnego Internetu i na koniec czerwca miał 809,6 tys. klientów usługi. Liczba użytkowników telefonii UPC Polska wzrosła o 21,2 tys. do 417,4 tys.

Jak podał operator, blisko połowa jego abonentów korzystała z więcej niż jednej usługi.  Łączna liczba (RGU), z których korzystali klienci UPC wyniosła 2554,6 tys., czyli o 17,4 tys. więcej niż na koniec marca.

UPC Polska należy do amerykańskiej grupy Liberty Global.

Zgodnie ze sprawozdaniem Liberty wysłanym do amerykańskiej komisji papierów wartościowych, w II kw. br. grupa UPC Polska zanotowała 367,5 mln zł przychodów, czyli o 18,5 proc. więcej niż rok wcześniej (310 mln zł). Całe półrocze zaś przyniosło kablówce 751 mln zł przychodów o blisko 23 proc. więcej niż w I połowie 2011.

Wzrosty te UPC zawdzięcza głównie, jeśli nie tylko przejęciu sieci Aster.  W raporcie Liberty można bowiem znaleźć informację, że w za sprawą konkurencji przychody abonamentowe z telewizji i przychody ogółem samego UPC Polska spadły w II kw. w porównaniu z I kw. br. Nie podano o ile.

II kwartał br. największa sieć kablowa zakończyła z 1478,8 tys. klientów, co oznacza spadek o 14,1 tys. wobec stanu na koniec I kw. br.  Kablówka tłumaczy to odłączeniami klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów. W sumie ubyło jej w kwartale 13,1 tys. użytkowników usługi telewizyjnej i zakończyła kwartał z 1327,6 tys. abonentów usługi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy