W nowej startującej dziś kampanii Netia postawiła na dwa aspekty: mocną komunikację usługi telewizyjnej w technologii smooth streaming oraz cenową walkę o klienta Internetu podpiętego do własnej sieci operatora.
– Testy potwierdziły wysoką jakość usługi świadczonej w tej technologii (smooth stream – red.) – powiedział Marcin Malinowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Netii. – Dzięki niej będziemy w stanie dostarczać telewizję nie tylko tam, gdzie łącza są bardzo mocne, ale też tam, gdzie ich jakość jest nieco słabsza – dodał. W efekcie, w regularnej sprzedaży pojawił się Pakiet TV Praktyczny z 18 kanałami (m.in., który oferuje z dostępem do Internetu również na łączach TP. Podaje, że obecnie usługi telewizyjne może oferować wszędzie tam, gdzie może dostarczyć Internet o prędkości 10 Mb/s. Według Marcina Malinowskiego, takie możliwości ma około 80 proc. linii.
Przedstawiciele Netii nie ukrywają, że oferowanie konkurencyjnych cenowo usług dostępu Internetu na sieci TP stało się już jakiś czas temu mało opłacalne. To dlatego, najmocniejsze obniżki cen widać w ofercie dla klientów podpiętych do sieci własnej Netii. – Tu są marże – mówił Karol Wieczorek, z biura prasowego Netii.
Na własnej sieci Netii opcja do 20 Mb/s kosztuje w startującej dziś promocji 45,9 zł (z e-fakturą), czyli o 14 zł taniej niż dotychczas. Taką samą cenę, plus koszt utrzymania łącza, Netia oferuje klientom podpiętym siecią TP w formule BSA, ale za wolniejsze łącze (do 10 Mb/s).
Operator, śladem TP, zrezygnował w ogóle ze sprzedaży Internetu w opcji 2 Mb/s (miał ją w ofercie na BSA). Zachował zaś opcję 1 Mb/s, która stanowi około 11 proc. bieżącej sprzedaży Internetu w Netii.