Wpływy z takich usług, jak amerykańskie Comcast Xfinity, HBO Go, Netflix, Player czy Sky Go rosną na całym świecie. W tym roku wszelkie platformy dostarczania treści video w sieci założone przez mediowe i rozrywkowe koncerny (w tym sieci kablowe i platformy satelitarne) osiągną już 2,1 mld dol. przychodów, a za pięć lat zwiększą je do 4 mld dol. – podaje ABI Research.

Na cały ten rynek składają się nie tylko przychody platform wideo on-line, ale tez wpływy firm tworzących sieci dostarczania treści (CDN), systemy zarządzania treściami (CMS) oraz cale platformy wideo wykonywane przez zewnętrzne firmy na zlecenia przedsiębiorstw (MVP, managed video platforms).

Przychody największych firm z tej branży w USA sięgają kilkuset milionów dolarów. Jedną z największych sieci dostarczania treści jest amerykańska Akamai z przychodami na poziomie 475 mln dol. w 2011 roku.  W branży firm oferujących systemy zarządzania treściami liderem jest Kit Digital, którego wpływy w 2011 roku sięgnęły 175 mln dol. Platforma wideo w sieci Brightcove  która odpowiada za wideo on-line w takich firmach jak The New York Times, Warner Music Group, Gannett, Conde Nast, Fox, GM czy obsługuje Virgin Media Television, odnotowała wtedy wpływy na poziomie 64 mln dol., a Synacor, który wyspecjalizował się dostarczaniu witryn WWW operatorom kablowym odnotował w ubiegłym roku wpływy na poziomie 91 mln dol.

Jak zaznacza ABI Research, wszystkie te firmy w pewnym sensie ze sobą rywalizują. Potrzeby zakładających platformy wideo firm na tyle się jednak różnią, że udaje im się bezkolizyjnie współistnieć. Dla wszystkich tego typu firm pracują natomiast sieci dostarczania treści.