4 mld dol. na wideo w sieci w 2017 roku

Przychody z Everywhere TV i serwisów over-the-top (OTT) globalnie sięgną w tym roku już 2,1 mld dol., a w 2017 roku podwoją się i sięgną 4 mld dol. – podaje ABI Research w nowym raporcie

Publikacja: 28.08.2012 14:45

Wpływy z takich usług, jak amerykańskie Comcast Xfinity, HBO Go, Netflix, Player czy Sky Go rosną na całym świecie. W tym roku wszelkie platformy dostarczania treści video w sieci założone przez mediowe i rozrywkowe koncerny (w tym sieci kablowe i platformy satelitarne) osiągną już 2,1 mld dol. przychodów, a za pięć lat zwiększą je do 4 mld dol. – podaje ABI Research.

Na cały ten rynek składają się nie tylko przychody platform wideo on-line, ale tez wpływy firm tworzących sieci dostarczania treści (CDN), systemy zarządzania treściami (CMS) oraz cale platformy wideo wykonywane przez zewnętrzne firmy na zlecenia przedsiębiorstw (MVP, managed video platforms).

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić