Tell: mniej sklepów, mniejsze zyski

Publikacja: 30.08.2012 08:22

Za sprawą restrukturyzacji sieci dystrybucji Orange, Tell, największy diler usług tej sieci prowadził w końcu czerwca 185 salonów komórkowej sieci, czyli o 38 mniej niż rok wcześniej. Jego spółki zależne, które sprzedają usługi Polkomtela  i Polskiej Telefonii Cyfrowej zarządzały zaś w sumie 190 sklepów, wobec 202 na koniec czerwca 2011 roku.

90 z nich to lokalizacje z usługami Plusa (96 rok wcześniej), a 100 to sklepy prowadzone dla T-Mobile (106 w czerwcu 2011 r.).

Tell opublikował dziś rano wyniki jednostkowe i całej swojej grupy za I półrocze br.

Sam diler Orange odnotował przez pierwszych 6 miesięcy br. 43,5 mln zł przychodów, o 20 proc. mniej niż  rok temu. Jego zysk operacyjny spadł o 16,4 proc., a EBITDA o 23 proc. do 2,7 mln zł. Na czysto Tell SA zarobił 5,1 mln zł, o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jako grupa zaś miał w pierwszym półroczu br. 139,16 mln zł przychodów, o 3,6 proc. mniej niż rok temu, 5,1 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 17 proc.). Na czysto zarobił zaś 3,8 mln zł, niecałe 18 proc. mniej niż w I półroczu 2011 r.

Grupa zanotowała spadek przychodów z aktywacji (zarówno post-paid jak i pre-paid), ale wzrost z mniej znaczącego na razie źródła przychodów, jakim jest sprzedaż aparatów abonamentowych.

Za sprawą restrukturyzacji sieci dystrybucji Orange, Tell, największy diler usług tej sieci prowadził w końcu czerwca 185 salonów komórkowej sieci, czyli o 38 mniej niż rok wcześniej. Jego spółki zależne, które sprzedają usługi Polkomtela  i Polskiej Telefonii Cyfrowej zarządzały zaś w sumie 190 sklepów, wobec 202 na koniec czerwca 2011 roku.

90 z nich to lokalizacje z usługami Plusa (96 rok wcześniej), a 100 to sklepy prowadzone dla T-Mobile (106 w czerwcu 2011 r.).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?