Tell: mniej sklepów, mniejsze zyski

Publikacja: 30.08.2012 08:22

Za sprawą restrukturyzacji sieci dystrybucji Orange, Tell, największy diler usług tej sieci prowadził w końcu czerwca 185 salonów komórkowej sieci, czyli o 38 mniej niż rok wcześniej. Jego spółki zależne, które sprzedają usługi Polkomtela  i Polskiej Telefonii Cyfrowej zarządzały zaś w sumie 190 sklepów, wobec 202 na koniec czerwca 2011 roku.

90 z nich to lokalizacje z usługami Plusa (96 rok wcześniej), a 100 to sklepy prowadzone dla T-Mobile (106 w czerwcu 2011 r.).

Tell opublikował dziś rano wyniki jednostkowe i całej swojej grupy za I półrocze br.

Sam diler Orange odnotował przez pierwszych 6 miesięcy br. 43,5 mln zł przychodów, o 20 proc. mniej niż  rok temu. Jego zysk operacyjny spadł o 16,4 proc., a EBITDA o 23 proc. do 2,7 mln zł. Na czysto Tell SA zarobił 5,1 mln zł, o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Jako grupa zaś miał w pierwszym półroczu br. 139,16 mln zł przychodów, o 3,6 proc. mniej niż rok temu, 5,1 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 17 proc.). Na czysto zarobił zaś 3,8 mln zł, niecałe 18 proc. mniej niż w I półroczu 2011 r.

Grupa zanotowała spadek przychodów z aktywacji (zarówno post-paid jak i pre-paid), ale wzrost z mniej znaczącego na razie źródła przychodów, jakim jest sprzedaż aparatów abonamentowych.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić