Reklama

KOMENTARZ: Siły Polkomsatu

Crosselling usług Polkomtela i Cyfrowego Polsatu trwa. Do końca roku, produkty satelitarnej platformy zagoszczą na półkach wszystkich salonów Plusa. Być może wzajemnie. Mimo to Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu zapewnił w czwartek, że nie szacuje skali korzyści, jakie medialna grupa odnotowuje z kooperacji z Polkomtelem, operatorem sieci Plus. Trudno w to uwierzyć, prawda? Interpretacja? Spróbujmy.

Publikacja: 31.08.2012 13:46

Zygmunt Solorz-Żak, założyciel Polsatu: telewizji i platformy kupił w ubiegłym roku Polkomtel, korzystając m.in. z gotówki jaką dostał od Cyfrowego Polsatu i giełdowych inwestorów. Gigantyczna transakcja (18,1 mld zł, z czego ponad 15 mld zł w gotówce), pierwsza taka na polskim rynku: w jednym portfelu spotkali się telekomunikacyjny i telewizyjny gigant.

Renoma miliardera sprawia, że wiele osób jest przekonanych, że i na tej transakcji nie straci. Na pierwszy rzut oka tak to właśnie wygląda. Dług zaciągnięty na Plusa spłaci sam Plus. Więc to, o co trzeba zadbać, to aby przez kilka następnych lat komórkowy tankowiec nie stracił gotówkowej pary i aby jego roczna EBITDA była jak najbliższa 3 mld zł. Można o to dbać na dwa sposoby: pilnując, aby przychody nie spadły i tnąc koszty, albo szukając nowych źródeł przychodów, dających zyski.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama