Aiton Caldwell: 10-proc. wzrost klientów VoIP rocznie

Aiton Caldwell, właściciel m.in. FreecoNetu i Tlenofonu podtrzymał dziś prognozę na 2012 rok, zakładającą wypracowanie 12 mln zł przychodów i 600 tys. zysku netto. Cały zysk ma zostać wypłacony akcjonariuszom w formie dywidendy.

Publikacja: 13.12.2012 17:45

– Spodziewamy się minimum  kilkunastoprocentowego wzrostu wyniku netto w ciągu najbliższych kilku lat. W kraju rozmawiamy z dwoma wiodącymi operatorami telekomunikacyjnymi oraz wystosowaliśmy listy intencyjne do jednego z czołowych dostawców Internetu oraz producenta centrali telefonicznych. W przyszłym roku chcemy pochwalić się 3-4 uruchomionymi projektami – mówi Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell. – Naszym celem jest rynek główny GPW w perspektywie 2-3 lat.

Według zarządu, FreecoNet oraz Tlenofon, najbardziej znane marki Aitona, mają obecnie w swojej bazie 130 tysięcy aktywnych użytkowników.

– 60 proc. to osoby indywidualne korzystające z naszych rozwiązań, jak z komunikatora. Pozostałe 40 proc. to firmy, które tworzą swoje małe centra obsługi klienta, lub wewnętrzną sieć komunikacji między pracownikami – powiedział Michał Krużycki, wiceprezes odpowiedzialny za działalność firmy w Polsce.

Przedstawiciele zarządu szacują, że roczny przyrost liczby użytkowników tych produktów będzie wolniejszy niż w latach poprzednich. Prognozują wzrost o maksymalnie 10 proc. rocznie przez najbliższych kilka lat.

Wchłonięty w 2011 roku Tlenofon należał do grupy o2.pl, która w zamian za komunikator otrzymała mniejszościowy pakiet akcji o wartości około 3 mln zł. Pozostałe należące do firmy, Smarto oraz Vanberg Systems, swoją ofertę kierują przede wszystkim do małych i średnich firm. W pakietach dostarczane są produkty partnerów firmy w postaci programów antywirusowych, back up-u danych i serwerów.

– Marki te obsługują obecnie około 500 start up-ów. Zapewniamy nie tylko komunikację, ale również zabezpieczamy urządzenia mobilne i stacjonarne. Najczęściej naszymi klientami są firmy 4-5 osobowe, ale mamy też zdecydowanie większych kontrahentów. Sporo jest wśród nich przedstawicieli różnych gałęzi medycyny, którzy bardzo wcześnie zdali sobie sprawę z korzyści i  wygody pracy w chmurze – opowiada Jan Wyrwiński.

Dostawcą sprzętu dla niektórych rozwiązań jest należąca do grupy Datera, która poza wsparciem projektów Aitona, dostarczała sprzęt do obsługi technologicznej m.in. sieci kablowej Vectra.

Zarząd zadeklarował dziś też, że przygląda się lokalnym graczom rynku telefonii internetowej w kontekście przejęć i fuzji.

Z wypowiedzi przedstawicieli Aitona wynika, że duże rozdrobnienie tego rynku sprawia, że pod względem technologicznym inwestycja w niewielkie, mające kilkudziesięciu abonentów, spółki jest nieopłacalna dla większych graczy.

Jeśli chodzi o 3 największych przedstawicieli telefonii internetowej w Polsce (Easycall, HaloNet, Ipfon) żaden nie zadeklarował chęci sprzedaży, jednak przedstawiciele Aitona czekają na taką szansę.

– Poza działalnością w kraju skupiamy się przede wszystkim na rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, stąd umowa z rumuńskim Alonia Business i rozmowy w sprawie wejścia na rynek węgierski i ukraiński. Potencjał tych krajów jest bardzo duży,  ponieważ nowoczesne technologie telekomunikacyjne dopiero tam startują – wyjaśniał Wyrwiński.

Dodał, że podpisane w październiku kontrakty z operatorem Synnex CloudSolv (Soho VoIP) w USA i badania rynku irlandzkiego to efekt działań marketingowo-promocyjnych firmy oraz emigracji znających markę Polaków.

– Spodziewamy się minimum  kilkunastoprocentowego wzrostu wyniku netto w ciągu najbliższych kilku lat. W kraju rozmawiamy z dwoma wiodącymi operatorami telekomunikacyjnymi oraz wystosowaliśmy listy intencyjne do jednego z czołowych dostawców Internetu oraz producenta centrali telefonicznych. W przyszłym roku chcemy pochwalić się 3-4 uruchomionymi projektami – mówi Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell. – Naszym celem jest rynek główny GPW w perspektywie 2-3 lat.

Według zarządu, FreecoNet oraz Tlenofon, najbardziej znane marki Aitona, mają obecnie w swojej bazie 130 tysięcy aktywnych użytkowników.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu