– Spodziewamy się minimum kilkunastoprocentowego wzrostu wyniku netto w ciągu najbliższych kilku lat. W kraju rozmawiamy z dwoma wiodącymi operatorami telekomunikacyjnymi oraz wystosowaliśmy listy intencyjne do jednego z czołowych dostawców Internetu oraz producenta centrali telefonicznych. W przyszłym roku chcemy pochwalić się 3-4 uruchomionymi projektami – mówi Jan Wyrwiński, prezes Aiton Caldwell. – Naszym celem jest rynek główny GPW w perspektywie 2-3 lat.
Według zarządu, FreecoNet oraz Tlenofon, najbardziej znane marki Aitona, mają obecnie w swojej bazie 130 tysięcy aktywnych użytkowników.
– 60 proc. to osoby indywidualne korzystające z naszych rozwiązań, jak z komunikatora. Pozostałe 40 proc. to firmy, które tworzą swoje małe centra obsługi klienta, lub wewnętrzną sieć komunikacji między pracownikami – powiedział Michał Krużycki, wiceprezes odpowiedzialny za działalność firmy w Polsce.
Przedstawiciele zarządu szacują, że roczny przyrost liczby użytkowników tych produktów będzie wolniejszy niż w latach poprzednich. Prognozują wzrost o maksymalnie 10 proc. rocznie przez najbliższych kilka lat.
Wchłonięty w 2011 roku Tlenofon należał do grupy o2.pl, która w zamian za komunikator otrzymała mniejszościowy pakiet akcji o wartości około 3 mln zł. Pozostałe należące do firmy, Smarto oraz Vanberg Systems, swoją ofertę kierują przede wszystkim do małych i średnich firm. W pakietach dostarczane są produkty partnerów firmy w postaci programów antywirusowych, back up-u danych i serwerów.