Michał Fura
Wiele złego można powiedzieć o unijnej biurokracji, ale nie to, że jest słaba w deregulacji rynków i rozbijaniu monopoli. Weźmy telekomunikację. Patrząc z perspektywy firm sytuacja wygląda nieciekawie: przychody i zyski spadają, dywidenda topnieje, a giełdowe wyceny się kurczą. Winą za to obciążać można rosnącą konkurencję, której nie byłoby bez sprzyjającej deregulacji rynku. A to prowadzi do spadku cen. Ku uciesze klientów.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=442470 (dostęp płatny)
O cookies się dowiesz. Kiedy bez twojej zgody już się zainstalują
Sławomir Wikariak
Cookies (z ang. ciasteczka), czyli małe pliki tekstowe, instalują się w komputerach połączonych z internetem najczęściej bez wiedzy ich użytkowników. Większość ułatwia życie, np. poprzez zapamiętywanie haseł. Są jednak i takie, które śledzą aktywność nie tyle konkretnej osoby, ile ruch z jej komputera. Zapamiętują odwiedzane strony. Informacje te są później wykorzystywane do reklamy behawioralnej, czyli dostosowanej do konkretnej osoby. Jeśli ktoś zagląda na serwisy motoryzacyjne, częściej wyświetli się mu reklama samochodu, a temu, kto poszukuje książek – e-księgarni.