Ponad milion domów w USA odcięło płatną telewizję

W 2012 roku decydowało się na to więcej Amerykanów niż prognozowano. W ciągu ostatnich dwóch lat taką decyzję podjęło za oceanem ponad 3,7 mln gospodarstw domowych. Na koniec tego roku ta liczba według prognoz firmy Convergence Consulting Group wzrośnie do 4,7 mln. Za część odejść odpowiedzialna jest konkurencyjna dla telewizji oferta wideo w Internecie

Publikacja: 10.04.2013 12:51

Ponad milion domów w USA odcięło płatną telewizję

Foto: ROL

Z abonowania płatnej telewizji zrezygnowało w 2012 roku 1,08 mln amerykańskich gospodarstw domowych – podała firma Convergence Consulting Group. To więcej niż zakładały prognozy (mówiły o 930 tys.) i więcej niż rok wcześniej (1,05 mln). 1,08 mln gospodarstw amerykańskich to wprawdzie tylko 1,1 proc. wszystkich w USA, ale ze statystyk wynika, że ta liczba wciąż rośnie. – Szacujemy, że w latach 2008-2012 płatną telewizję „odcięło” już 3,74 mln (czyli 3,7 proc.) abonentów, by korzystać już tylko z serwisów w rodzaju Netfliksa, darmowej telewizji emitowanej w niekodowany sposób oraz Internetu – podają analitycy Convergence Consulting Group. Także i tu prognozy zakładały, że będą to nieco niższe liczby – mowa była o 3,58 mln.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?