Różnica między telewizją i internetem szybko się zatrze

– Parę europejskich funduszy strukturalnych wydanych na światłowody w Polsce mogłoby znacząco zmienić sytuację – mówi Maciej Sojka, szef YouTube ds. pozyskiwania treści w Europie Środkowej i Wschodniej. Jak tłumaczy, YouTube nie ma ambicji bycia telewizją. Definiuje się jako portal społecznościowy. Nie ma też planów przekształcania portalu w całkowicie płatny. – Monetyzacja ma pomóc w tworzeniu nowych treści a nie zamykanie tych, które już na YouTube są – mówi.

Publikacja: 04.06.2013 07:00

Różnica między telewizją i internetem szybko się zatrze

Foto: ROL

Zdaniem Macieja Sojki, różnica między telewizją i YouTube jest zasadnicza.

– Stacja telewizyjna jest wyspecjalizowanym wytworem, który nadaje wyłącznie materiały wyprodukowane na zamówienie. U nas znajduje się materiały czasem kompletnie przypadkowe, a czasami będące nowym trendem w produkcji, na który stacje telewizyjne w ogóle jeszcze nie wpadły. Są też terytoria z kompletnymi treściami telewizyjnymi, choćby od niedawna swój własny kanał na YouTube ma TVP Info – mówi w rozmowie opublikowanej w dzisiejszej „Rzeczpospolitej”.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa