IDC: LG ze skokowym wzrostem sprzedaży smartfonów, Samsung liderem

Publikacja: 29.07.2013 13:08

Firma badawcza IDC przedstawiła raport dotyczący sprzedaży telefonów komórkowych w zakończonym z końcem czerwca drugim kwartale. Wynika z niego, że rynek urósł w stosunku do wyników zeszłorocznych o 6 proc.. Globalni użytkownicy kupili ponad 432 mln urządzeń komunikacji mobilnej.

Sprzedaż w segmencie smart urosła o 52,3 proc. i osiągnęła wynik 237,9 mln smartfonów dostarczonych do rąk klientów. Niekwestionowanym liderem całej branży jest Samsung, który wciąż zwiększa swój udział w światowej sprzedaży. Uplasował u klientów 72,4 miliony swoich smartfonów (30,4proc. rynku) i 113,4 telefonów komórkowych (26,2 proc. rynku).

Drugim, jeśli chodzi o ilość sprzedanych smarfonów producentem jest Apple, które dostarczyło 31,2 miliona iPhone-ów czyli o 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Największe wzrosty odnotowały azjatyckie LG i Lenovo. O ile w przypadku LG produkty sygnowane logo koncernu są obecne na rynku od kilku lat i progres rzędu 108,6 proc. wydaje się być wynikiem ponad przeciętnym, o tyle Lenovo startuje dopiero w segmencie smart i jego sprzedaż większa od zeszłorocznej o ponad 130 proc. jest dużym zaskoczeniem. LG wprowadziło na rynek 12,1 miliona sztuk, podczas gdy Lenovo słynące z dobrych laptopów zyskało już 4,7 proc. udział w rynku i sprzedało 11,3 miliona sztuk swoich urządzeń.

Pierwszą piątkę dostawców smartfonów uzupełnia ZTE, którego sprzedaż wzrosła w porównaniu do drugiej kwarty poprzedniego roku o 57,8 proc. i wyniosła 10,1 miliona egzemplarzy (4,2 proc. rynku).

Sytuacja tradycyjnych telefonów komórkowych jest zgoła odmienna od tego co dzieje się w segmencie smart. Coraz więcej kupowanych inteligentnych telefonów znacząco wpływa na malejące zainteresowanie tradycyjnymi urządzeniami. Mimo to bilans tej gałęzi jest wciąż dodatni. Rynek zyskał w porównaniu rok do roku 6 proc., a na wzrost ten składa się 194,2 miliona tradycyjnych „komórek”.

Kolejny kwartał z rzędu niekorzystnie wygląda sytuacja Nokii. Fińska firma dostarczyła na rynek 22,6 miliona urządzeń mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku, a swoją tegoroczną, trzymiesięczną sprzedaż zakończyła wynikiem 61,1 miliona egzemplarzy (14,1 proc. udziału w światowym rynku).

Zdaniem analityków trend rosnący dotyczący smartfonów i przeciwny dotyczący telefonów komórkowych będzie kontynuowany. Ich zdaniem dysproporcja będzie rosła, ale sprzedaż inteligentnych sprzętów nie będzie rosła tak lawinowo jak do tej pory.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku