Przegląd prasy – środa 28 sierpnia

Publikacja: 28.08.2013 06:35

Instagram. Nowy konik naszych przedsiębiorstw

Sylwia Czubkowska

Jedno zdjęcie warte tysiąc słów – polskie firmy uwierzyły w tę formułę i zaczynają inwestować w reklamę w Instagramie. „Zrób zdjęcie, dodaj na Instagrama z hashtagiem #cokelive2013, a Twoje zdjęcie pojawi się na telebimie i ma szanse wygrać płytę” – tak Coca-Cola zachęcała na początku sierpnia uczestników festiwalu Coke do wzięcia udziału w konkursie. Telebimy co chwilę zapełniały się nowymi zdjęciami wrzucanymi przez ludzi. Producent bielizny Triumph dla swoich klientek zorganizował podobny konkurs: uczestnicy musieli zarejestrować się na stronie www.comampodspodem.pl i dodać zdjęcie za pomocą serwisu oznaczone #triumphstylizacje. W każdym tygodniu trzy najlepsze stylizacje były nagradzane kompletem bielizny. Operator telekomunikacyjny Plus właśnie założył profil w tym serwisie i zorganizował konkurs dla swoich użytkowników „Lato z Plusem” polegający na wrzucaniu odpowiednio oznaczonych zdjęć.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=458887 (dostęp płatny)

Sieci komórkowe szykują się na wydatki

Piotr Dziubak

Do 2016 r. tylko na częstotliwości operatorzy wydadzą prawie 2,7 mld zł. Większe środki pochłonie budowa sieci LTE. Zgodnie ze znowelizowanym prawem telekomunikacyjnym przedłużenie rezerwacji częstotliwości w Polsce nie jest już bezpłatne. Opłata ustalana jest na podstawie średniej ceny 1 MHz zwycięskich ofert z ostatniego przetargu na dane pasmo. Cena jest waloryzowana o wskaźnik inflacji. W 2014 r. wygasają rezerwacje przyznanych w 1999 r. Polkomtelowi i T-Mobile częstotliwości z zakresu 1800 MHz. Jak obliczyliśmy, każdy z operatorów będzie musiał zapłacić Urzędowi Komunikacji Elektronicznej po ok. 350 mln zł. Orange odzyskał swoje częstotliwości z tego zakresu bezpłatnie, bo jego rezerwacja wygasła rok wcześniej pod rządami starych przepisów. Operator posiada jednak dwa inne pasma, za które będzie musiał ponownie zapłacić.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=458866 (dostęp płatny)

Fora muszą wiedzieć, kiedy ujawnić dane hejterów

Katarzyna Szymielewicz

W ubiegłym tygodniu media i internet zelektryzowała informacja o wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego (I OSK 1666/12), zgodnie z którym administratorzy forów internetowych czy innych serwisów mogą podawać dane osobowe użytkowników, którym ktoś chce wytoczyć proces cywilny. Czy ten wyrok rzeczywiście coś zmienia?

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=458829 (dostęp płatny)

Prawnicy muszą oferować klientom nowe formy komunikacji

Katarzyna Tomczak

Niska cena porady udzielonej przez internet, podobnie jak brak nazwiska jej autora, nie musi świadczyć o kiepskiej jakości usługi. Oczywiste jest, że witryny tego typu, podobnie jak stacjonarne kancelarie, różnią się poziomem oferowanych usług. Nie należy jednak stawiać w jednym szeregu podmiotów nowych, których gros pojawiło się w ostatnich latach, z serwisami od dłuższego czasu działającymi na rynku, cieszącymi się renomą i zaufaniem klientów. Nie mogę się także zgodzić z tezą, że niska cena oznacza niską jakość porad. Jest ona dyskusyjna zwłaszcza w kontekście regularnych doniesień o rosnącej konkurencji z powodu pojawienia się na rynku młodych adwokatów i radców prawnych. Ci ostatni, by zdobyć klientów, także proponują swoje usługi po coraz to niższych stawkach, których pewnie kilka lat temu nikt nie brałby pod uwagę.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=458788 (dostęp płatny)

Nie dostaniesz pożyczki, bo twój znajomy z FB nie spłacił swojej

kaem

Jak firma pożyczkowa ma się zabezpieczyć przed nieuczciwym kredytobiorcą, który nie ma historii kredytowej? Sprawdzając jego działalność w social mediach. Przykładowo jeśli mamy w znajomych kogoś, kto zalega z płatnościami, nasza wiarygodność również spada.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14504249,Nie_dostaniesz_pozyczki__bo_twoj_znajomy_z_FB_nie.html

Facebook zapłaci 20 mln dol. za „historie sponsorowane”

peg

Pięcioro amerykańskich użytkowników pozwało Facebooka, twierdząc, że pewien rodzaj reklamy obecnej w serwisie narusza ich prywatność. W ramach ugody firma ma im zapłacić 20 mln dol.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14501240,Facebook_zaplaci_20_mln_dol__za__historie_sponsorowane_.html

Mediatel: Operator liczy na głównego właściciela

Urszula Zielińska

Przychody grupy Mediatela, telekomunikacyjnego hurtownika, którego jeszcze niedawno przejąć chciało Hawe w pierwszej połowie br. były o 49 proc. niższe niż rok temu i wyniosły 16 mln zł. Zarówno na poziomie EBITDA, jak i zysku operacyjnego zanotował on po kilka milionów złotych straty. Strata netto sięgnęła 10 mln zł.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/748459_Mediatel:_Operator_liczy_na_glownego_wlasciciela.html (dostęp płatny)

TelForceOne: KNF pyta, spółka uspokaja inwestorów

Urszula Zielińska

Akcje polskiego producenta tanich telefonów i tabletów traciły wczoraj mocno na wartości, mimo że jego zysk netto skoczył rok do roku o ponad 100 proc. Inwestorów mogła rozczarować sprzedaż telefonów komórkowych, która utrzymała się na poziomie sprzed roku. Ale nie tylko. Audytor poinformował w opinii, że Komisja Nadzoru Finansowego zainteresowała się jego uwagą o zapasach spółek zależnych w raporcie za 2012 r.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/748466_TelForceOne:_KNF_pyta_spolka_uspokaja_inwestorow.html (dostęp płatny)

Holenderski producent elektroniki debiutuje z Vertisem

Urszula Zielińska

Holenderski producent elektroniki użytkowej Overmax zaprezentował pierwszy smartfon. Vertis ma spełnić oczekiwania biznesmenów, których pasją są gry i filmy. Najbliższe tygodnie będą dla producentów sprzętów mobilnych niezwykle pracowite. Jedni, jak Nokia, LG czy rodzima Manta, wprowadzą nowe produkty, którymi kusić będą m.in. uczniów i studentów. Inni pieczołowicie przygotowują kampanie marketingowe mające zachęcić konsumentów do zakupów w ostatnim, świątecznym kwartale roku.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/748494_Holenderski_producent_elektroniki_debiutuje__z_Vertisem.html (dostęp płatny)

Serwery w abonamencie

Mirosław Konkel

Wraz ze wzrostem liczby danych zwiększa się zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Środowisko w chmurze gwarantuje oszczędności. Klient może się też skupić na swojej podstawowej działalności i niegroźne są mu awarie sprzętu.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3295842,93654,serwery-w-abonamencie (dostęp płatny)

Dobre widoki dla e-handlu

Anna Bełcik

Wprawdzie daleko nam jeszcze do globalnych wskaźników, ale polski sektor e-commerce rozwija się prężnie. Prognozy są bardzo dobre, ale czy nie nazbyt optymistyczne?

http://pulsbiznesu.pb.pl/3295803,63332,dobre-widoki-dla-e-handlu (dostęp płatny)

Android na celowniku

Mirosław Konkel

Od stycznia do lipca liczba złośliwych programów atakujących urządzenia mobilne wzrosła o 30 proc.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3295841,23411,android-na-celowniku (dostęp płatny)

Na zewnątrz bez strachu

Rafał Fabisiak

Usługi outsourcingu IT dla mniejszych firm nie muszą być przygotowane gorzej niż dla dużych spółek.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3295840,10070,na-zewnatrz-bez-strachu (dostęp płatny)

W e-kantorze jest taniej i szybciej

Jagoda Fryc

Internetowe kantory i platformy wymiany walut mają lepsze kursy i są wygodniejsze w użytkowaniu.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3295807,28846,w-e-kantorze-jest-taniej-i-szybciej (dostęp płatny)

Oprogramowanie antywirusowe nie wystarczy

DI

Trzy pytania do… Borisa A. Sharova, prezesa spółki Doctor Web.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3295838,82594,oprogramowanie-antywirusowe-nie-wystarczy (dostęp płatny)

Krucjata hakerów przeciw Chinom

Krzysztof Urbański

To największy atak hakerski w historii tego państwa. Z sieci na jakiś czas zniknęła część chińskich portali. Serwery z chińskiej domeny oznaczone końcówką .ch w adresie padły ofiarą tzw. ataku DDoS, czyli Distributed Denial of Service. Polega on na łączeniu się z serwerami jednocześnie z wielu komputerów. Blokuje to działanie usługi przez zajęcie wszystkich wolnych zasobów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1215736-Krucjata-hakerow-przeciw-Chinom.html (dostęp płatny)

Rekruter sprawdzi twój profil

Anita Błaszczak

Polscy specjaliści HR na razie znacznie rzadziej niż ich koledzy z Zachodu korzystają w pracy z portali społecznościowych. Dużo częściej ich atuty doceniają młodzi kandydaci. W Wielkiej Brytanii już 61 proc.,  a w Stanach Zjednoczonych aż 98 proc. HR-owców wykorzystuje   media społecznościowe do poszukiwania  nowych pracowników. W Polsce na razie 26 proc. specjalistów HR  łowi tam kandydatów  do pracy – wynika z badania „HR-owca portret  własny”, które  na próbie 400 specjalistów tej branży przeprowadził  portal Pracuj.pl

http://archiwum.rp.pl/artykul/1215726-Rekruter-sprawdzi-twoj-profil.html (dostęp płatny)

Instagram. Nowy konik naszych przedsiębiorstw

Sylwia Czubkowska

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu