Cyfrowy Polsat ma ponad 200 tys. abonentów Internetu [nowe]

Publikacja: 28.08.2013 08:55

30 czerwca 2013 roku baza klientów płatnej telewizji cyfrowej Cyfrowego Polsatu liczyła blisko 3,546 mln abonentów. Operator miał 187,6 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu oraz 136,3 tys. klientów telefonii komórkowej.

To oznacza, że w trzy miesiące (kwiecień-czerwiec) operator powiększył grono abonentów Internetu o 14,5 tys., a liczba użytkowników telefonii komórkowej zmniejszyła się o około 4 tys.

Jak poinformował dziś Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu,  obecnie platforma ma już ponad 200 tys. abonentów mobilnego Internetu. – Magiczna granica została przekroczona – mówił.

Dane o użytkownikach telefonii obejmują przy tym około 126 tys. klientów MVNO Cyfrowego Polsatu oraz 9,5 tys. abonentów, którzy zdecydowali się kupić usługi Polkomtela w ramach cross promocji.

Co do klientów telewizji płatnej, to statystyki są niższe o około 9 tys. niż w marcu, ale przybywa firmie umów z klientami Multiroomu, którzy – choć posiadają więcej niż jedną aktywację – liczeni są na podstawie umowy. W marcu było ich nieco ponad 490 tys., a w czerwcu ponad 572 tys.

Platforma podała też, że łącznie sprzedała 350 tys. dekoderów telewizji mobilnej. Sprzedaż prowadzono do końca lipca br. i teraz operator upatruje szansy w posiadaczach dekoderów: sądzi, że w przyszłości skorzystają z jego usług płatnej telewizji.

Przychody grupy Cyfrowego Polsatu w II kw. wyniosły 740 mln zł. Zysk operacyjny zamknął się kwotą 195 mln zł, EBITDA 257 mln zł, a zysk netto 81 mln zł.

Wyniki są w miarę zgodne z oczekiwaniami analityków ankietowanych przez PAP, choć zysk netto jest niższy o 6 proc. od oczekiwanego.

Przychody są wyższe niż rok temu o 3 proc., natomiast zyski niższe o odpowiednio 5 proc. i 19 proc. W II kw. 2012 r. grupa zanotowała bowiem 213 mln zł zysku operacyjnego, blisko 270 mln zł zysku EBITDA i blisko 100 mln zł zysku netto.

W całym półroczu przychody grupy urosły o 4 proc. do 1,44 mld zł, mimo 7-proc. spadku wpływów z reklamy i sponsoringu. Obniżka ta została zniwelowana wzrostem wpływów od klientów indywidualnych, korzystających z płatnej telewizji cyfrowej i serwisu internetowego Ipla oraz przychodami od operatorów kablowych i ze sprzedaży sprzętu (w tym dekoderów DVB-T).

Relacja długu netto do 12-miesięcznej EBITDA wynosi 1,9, co pozwala firmie wypłacać dywidendę. Jak na razie Cyfrowy Polsat na to się nie zdecydował i przedpłacił kolejne 100 mln zł kredytu.

Dominik Libicki pytany dziś, czy kierowana przez niego firma złoży ofertę na Wirtualną Polskę zaprzeczył. – WP i horyzontalne portale nie do końca pasują do naszej strategii rozwoju mediów – wyjaśniał.

Zapewnił, że Cyfrowy Polsat nie wróci do pomysłu przejęcia Sferii, mimo zmiany jej sytuacji na lepsze (firma ta ma dziś zagwarantowane przez państwo cenne częstotliwości 800 MHz).- Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki – mówił Libicki. Przypomniał, że zakup tej firmy wynikał ze strategii polegającej na uczestniczeniu w budowie infrastruktury. Dziś ten element ówczesnego planu nie jest już aktualny.

Libicki nie wykluczył przejęć, jeśli pojawią się ciekawe okazje.

30 czerwca 2013 roku baza klientów płatnej telewizji cyfrowej Cyfrowego Polsatu liczyła blisko 3,546 mln abonentów. Operator miał 187,6 tys. abonentów szerokopasmowego Internetu oraz 136,3 tys. klientów telefonii komórkowej.

To oznacza, że w trzy miesiące (kwiecień-czerwiec) operator powiększył grono abonentów Internetu o 14,5 tys., a liczba użytkowników telefonii komórkowej zmniejszyła się o około 4 tys.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki