Hybrydowa telewizja ma kilkaset tysięcy widzów

TVP liczy, że w tym roku z jej usługi hybrydowej będzie korzystać już nawet 500 tysięcy osób. Niewykluczone, że w końcu zaczną ją oferować sieci kablowe, ale platformy satelitarne nadal traktują HbbTV jak usługę konkurencyjną. TVP rozmawia z kablarzami o stworzenie ich abonentom możliwości odbierania usług hybrydowych. Wymagałoby to jednak wymiany dekoderów, jakie mają dziś abonenci kablówek.

Publikacja: 16.01.2014 07:00

Hybrydowa telewizja ma kilkaset tysięcy widzów

Foto: ROL, Robert Gardziński Robert Gardziński

Hybrydowa telewizja działa w Polsce od ok. roku. Oferują ją odbiorcom naziemnej telewizji cyfrowej jednak tylko Eska TV i Telewizja Polska. Pozostali nadawcy na razie się na takie rozwiązanie nie zdecydowali. Hybrydowa telewizja to połączenie tradycyjnego nadawania telewizyjnego z Internetem w taki sposób, że widz z poziomu swojego telewizora (konieczny jest taki z dostępem do Internetu lub dekoder z tą samą funkcjonalnością) może na jego monitorze oprócz oglądania filmów odbierać także inne informacje lub w ogóle np. oglądać na ekranie dodatkowo stworzone kanały istniejące tylko w sieci (TVP nadawała tak np. w wakacje kanał dla żeglarzy, a teraz planuje stworzyć osobną stację poświęconą zimowym igrzyskom w Soczi oraz Mistrzostwom Świata w Piłce Nożnej. – To idealna platforma do dystrybuowania wirtualnych kanałów – mówił Wiesław Łodzikowski, dyrektor Ośrodka TVP Technologie na wczorajszej konferencji HBB TV Summit Poland. W lutym TVP zamierza rozszerzyć swoje działania HBB TV m.in. także o aplikację umożliwiającą oglądanie filmów z jej biblioteki wideo na żądanie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku