Polkomtel i Cyfrowy Polsat: kroki ku integracji

Publikacja: 13.02.2014 18:10

Cyfrowy Polsat i Polkomtel, które już współpracują przy sprzedaży usług, a w połowie roku mają tworzyć grupę kapitałową zrobiły kolejny krok ku ścisłej integracji biznesów. – Dziś zostały połączone departamenty: marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT – poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Za sprzedaż w grupie odpowiada Zbigniew Wierzchołowski, za strategię Szymon Ruta (syn Heronima Ruty, założyciela Polsatu), za marketing – Beata Białkowska, za IT – Jarosław Chudziak, za obsługę klienta Grzegorz Sandel, a utrzymanie klienta – Piotr Skrzypczak.

Dominik Libicki, który będzie również wiceprezesem Polkomtela zapewniał, że integracja nie wiąże się ze zwolnieniami.

Zanim Plus i Cyfrowy Polsat będą mogły formalnie się połączyć satelitarna platforma musi przygotować i złożyć prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego.

– Mamy nadzieję na realizację transakcji zgodnie z ogłoszonym harmonogramem – powiedział Libicki.

Główne firmy z portfela Zygmunta Solorza-Żaka już wcześniej współpracowały nad kilkoma projektami. Wspierały się oferując usługi siostrzanej firmy klientom. Organizacje działały jednak ostrożnie. Można domyślać się, że wynikało to m.in. z obostrzeń wynikających z warunków długu Polkomtela lub przygotowywanej wyceny obu firm na potrzeby kapitałowego połączenia.

Tak, czy inaczej Cyfrowy Polsat w pewnym momencie zapowiedział, że nie będzie aktywnie pozyskiwał użytkowników telefonii komórkowej, a Polkomtel przestał sprzedawać usługi telewizji mobilnej.

Na koniec września ub.r. Cyfrowy Polsat raportował kilkanaście tysięcy użytkowników telefonii komórkowej, pozyskanych przez jego sprzedawców dla Plusa.

Firmy ogłosiły dziś wspólny program lojalizujący – Smart Dom – wspierany kampanią reklamową (finansowaną pospołu) z udziałem pary aktorów (Joanna Brodzik i Paweł Wilczak). Smart Dom wejdzie do oferty Plusa i Cyfrowego Polsatu 18 lutego i stanowi de facto pulę zniżek, przysługujących abonentom kupującym kolejną usługę u którejkolwiek z firm.

Kupujący abonament na kolejną usługę otrzyma na nią 10 zł rabatu miesięcznie w okresie trwania umowy (zwykle 24 miesiące). Dodatkowe wymogi to: w przypadku usług telekomunikacyjnych abonament nie niższy niż 39,9 zł, a dla telewizji – 59,9 zł. Rezygnacja z którejś usługi, bądź nie przedłużenie umowy, wiąże się z utratą rabatu.

Programem gospodarstwo domowe można objąć maksymalnie 9 umów o abonament. W tej, co oznacza, że łączny rabat wyniesie do 80 zł miesięcznie.

Na razie programem objęto tylko usługi telefonii komórkowej, mobilnego Internetu i telewizji. Z czasem – jak mówiła Beata Białkowska – ma zostać poszerzony o abonament na energię i usługi finansowe oferowane przez należący do grupy Plus Bank (d. Invest Bank).

Cyfrowy Polsat i Plus nie zaprzestają oferowania usług na dotychczasowych zasadach. Według niej, nie ma też planów, aby marka Smart DOM dołączyła do portfela głównych marek grupy i podlegała wycenie.

Aktualne pozostają założenia zgodnie z którymi synergie przychodowe i kosztowe uzyskane w efekcie przejęcia sieci Plus przez Cyfrowy Polsat w ciągu 5 lat (narastająco do końca 2019 r.) mają sięgnąć łącznie 3,5 mld zł.

Cyfrowy Polsat i Polkomtel, które już współpracują przy sprzedaży usług, a w połowie roku mają tworzyć grupę kapitałową zrobiły kolejny krok ku ścisłej integracji biznesów. – Dziś zostały połączone departamenty: marketingu, sprzedaży, obsługi i utrzymania klienta oraz IT – poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Za sprzedaż w grupie odpowiada Zbigniew Wierzchołowski, za strategię Szymon Ruta (syn Heronima Ruty, założyciela Polsatu), za marketing – Beata Białkowska, za IT – Jarosław Chudziak, za obsługę klienta Grzegorz Sandel, a utrzymanie klienta – Piotr Skrzypczak.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu