Reklama
Rozwiń

Widzowie chcą płacić za pay-per-view. Ale mało

Fani piłki nożnej chcą płacić za relacje pay-per-view, ale mniej niż życzą sobie operatorzy. Akceptowalna dla większości cena za taką relację to 5 zł – wynika z badań firmy Pentagon Research. Gros widzów zainteresowanych sportem uważa, że transmisje z takich wydarzeń, jak rozgrywki polskiej reprezentacji w ramach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej powinna pokazywać na otwartej antenie TVP.

Publikacja: 06.03.2014 07:00

Gros z ponad 300 kibiców piłki nożnej przepytanych w badaniu przez firmę Pentagon Research o to, ile powinna kosztować w systemie pay-per-view relacja z meczu reprezentacji piłki nożnej, deklaruje, że najwłaściwsza cena to 5 zł. Pay-per-view to relacja możliwa do obejrzenia za pośrednictwem tradycyjnego operatora telewizyjnego lub w Internecie za jednorazową opłatą. Operatorzy stosują to rozwiązanie przy udostępnianiu filmów i np. wielkich wydarzeń sportowych.
Oczekiwana przez kibiców piłki nożnej cena 5 zł za obejrzenie jednego meczu polskiej reprezentacji piłki nożnej to jednak znacznie mniej niż do tej pory życzyli sobie za taką relację operatorzy. Za relacjonowane w PPV pierwsze mecze eliminacyjne reprezentacji Polski do Mundialu w Brazylii trzeba było zapłacić wszędzie po ok. 20 zł, w czym zresztą potem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dopatrzył się zmowy cenowej i ukarał operatorów grzywnami. Tymczasem 20 zł za taką relację według Pentagon Research gotowa jest zapłacić tylko niecała jedna czwarta kibiców. Niecałe 11 proc. deklaruje, że może płacić w takiej sytuacji nawet 40 zł, a 8,3 proc. może wyłożyć na transmisję aż 60 zł. – Można więc uznać, że kwoty rzędu 40-60zł są przez zdecydowaną większość fanów piłki nożnej uznawane za nieprzystające do oferowanego produktu, jakim są mecze kadry narodowej (nawet w przypadku meczów o punkty w eliminacjach do wielkiej imprezy) – komentują analitycy Pentagon Research.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości