Reklama
Rozwiń

„Rz”: 30 proc. użytkowników pre-paid ma własny smartfon

Publikacja: 25.03.2014 09:37

– Wydaje się, że Internet wszedł na dobre pod pre-paidowe strzechy.  Wiąże się z to rosnącą liczbą smartfonów wśród użytkowników telefonów  „na kartę”.  Kiedyś w tej grupie użytkowników takie aparaty były rzadkością. Teraz się to zmieniło – mówi dziś w „Rzeczpospolitej” Marian Soja, dyrektor Departamentu Marketingu Usług Prepaid w T-Mobile Polska.

– Około 30 proc. użytkowników naszych usług pre-paid korzysta z nowoczesnych smartfonów i ich udział rośnie, pozostałe osoby z tzw. featurephone’-ów  – podaje  Marian Soja. Jak wyjaśnia część posiadaczy posiadacze aparatów starszego typu również korzysta z Internetu za pomocą specjalnych rozwiązań: takich jak wyszukiwarka, czy oprogramowanie Opera-Mini . Ci ostatni generują jednak dużo mniejszy ruch w sieci, niż posiadacze smartfonów.

W Play statystyczny użytkownik pre-paidu zużywa miesięcznie 150 MB, kilka razy mniej niż użytkownik post-paidu. Soja nie ujawnia analogicznego wyniku dla T-Mobile. – Użytkownicy starszych taryf zużywają mnie transferu, nowych – więcej – mówi jedynie.

Według niego wysyp ofert pre-paid z Internetem, który obserwujemy w mijającym miesiącu wiąże się z kilkoma celami, jakie stawiają sobie operatorzy.  Z jednej strony telekomy chcą sprawić, aby użytkownicy telefonów na kartę chętniej korzystali z Internetu. Z drugiej pojawienie się nowych ofert wymuszają sami konsumenci, szczególnie osoby młode, które bez dostępu do Internetu nie wyobrażają sobie życia.

Mimo że jednym z popularniejszych serwisów młodych osób jest Facebook, to T-Mobile Polska raczej nie planuje powrotu do oferowania dostępu do społecznościowego portalu „za darmo”, czyli w modelu, w którym korzystanie z niego nie pomniejsza wykupionego pakietu  danych.

– Zastanawiamy się nad tym rozwiązaniem. Myślimy jednak, że użytkownikowi Internetu sam Facebook nie wystarczy i raczej skłaniamy się ku sprzedaży Internetu jako takiego. Mówimy użytkownikowi przy tym: korzystaj ze wszystkich zasobów Internetu i, nie zapłacisz „więcej niż”.

Części wypowiedzi Mariana Soi udzielonych na potrzeby publikacji w dzienniku nie znajdziemy. Menedżer powiedział też:

– O lojalnym kliencie zaczynamy mówić, gdy po 3-6 miesiącach nadal korzysta z usług naszej sieci. Wtedy można zaryzykować stwierdzenie, że zapewne w sieci pozostanie. Generalnie jednak użytkownik pre-paidu to tzw. klient otwarty, który może zmienić operatora w dowolnym momencie.

Według Mariana Soi, nie jest jednak prawdą, że rynek przenoszenia numerów (MNP) stoi pre-paidem.  – Powiedziałbym, że  tu rozkład jest 1 do 2. Jedna trzecia przenoszonych numerów to numery pre-paid, a reszta to numery post-paid – podaje Soja.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku