Reklama

OPINIA: Nie obawiamy się konkursów

Potrzebujemy więcej środków na budowę ostatniej mili, a konkursów się nie obawiamy tak bardzo jak nieefektywnej kontroli kosztowej i ceny hurtowej w spółce SPV – pisze dla rpkom.pl Paweł Żytecki, dyrektor departamentu projektów strategicznych i rozwoju produktów w Netii. To pierwsza publiczna reakcja operatora na propozycję złożoną rynkowi przez Orange Polska.

Publikacja: 11.04.2014 19:44

OPINIA: Nie obawiamy się konkursów

Foto: ROL

Kilka dni temu, na spotkaniu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji, przedstawiciele Orange Polska zaprezentowali swoją koncepcję wykorzystania funduszy na rozwój sieci telekomunikacyjnej w Polsce, która jest znacząco różna od obecnej formuły konkursowej. Koncepcja ta przewiduje bowiem powstanie spółki celowej, która domyślnie zostałaby powołana w celu budowy ostatniej mili w obszarach białych plam w całej Polsce, a następnie wybudowaną infrastrukturę udostępniałaby innym operatorom na równych zasadach. Spółka ta byłaby w założeniu otwarta dla wszystkich chętnych i to miałoby sprawić, że niepotrzebne stałyby się konkursy na wybór operatora budującego i utrzymującego wybudowaną infrastrukturę. Co więcej, spółka ta nie tylko byłaby podmiotem otrzymującym dotacje de facto poza konkursem, ale mogłaby dodatkowo zostać zasilona kapitałem z Polskich Inwestycji Rozwojowych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama