Wyniki T-Mobile Polska w I kw. 2014: 185 tys. kart SIM na plusie [nowe]

Publikacja: 08.05.2014 08:01

350 mln euro przychodów, o 9,1 proc. mniej niż rok wcześniej (385 mln euro), zanotował w I kw. br. T-Mobile Polska – wynika z danych zaprezentowanych przez Deutsche Telekom, właściciela komórkowej sieci.  To oznacza, że w z 1,59 mld zł przychody T-Mobile Polska obniżyły się o 8,2 proc. do 1,46 mld zł.

EBITDA T-Mobile Polska za pierwsze trzy miesiące br. zamknęła się sumą 134 mln euro (rok temu 140 mln euro), spadając wolniej niż przychody, co sprawiło, że marża firmy urosła o niecałe 2 pkt. proc. do 38,3 proc. W przeliczeniu na złote EBITDA polskiej sieci komórkowej wyniosła w I kw. br. 560 mln zł.

Ku zaskoczeniu, pod względem sprzedaży usług miniony kwartał był dla T-Mobile Polska dobry i – wbrew przewidywaniom konkurencji – lepszy jeśli chodzi o pozyskanie klientów w segmencie pre-paid niż w post-paid. Liczba aktywnych kart SIM działających w sieci wzrosła w I kw. o 185 tys. za sprawą przyrostu o 245 tys. kart właśnie w segmencie usług przedpłaconych. W segmencie usług kontraktowych sieć zanotowała spadek o 60 tys., mimo że grono użytkowników dedykowanej usługi mobilnego Internetu wzrosło. Jak podał operator na konie marca było ich 1,182 mln.

Na koniec marca T-Mobile Polska wykazał w sumie 15,748 mln kart SIM: 6,989 mln post-paid i 8,759 mln pre-paid.

Biorąc pod uwagę, że według danych GUS cały rynek powiększył się w I kw. o 222 tys. kart SIM, cały ten wzrost skonsumowały już Orange i T-Mobile.

Liczba klientów telefonii mobilnej Orange powiększyła się w I kw. br. o 70 tys. do 15,395 mln, przy czym w segmencie klientów abonamentowych zanotowano wzrost o 110 tys., a w pre-paidowym spadek.

W sumie więc T-Mobile i Orange przyłączyły w okresie styczeń-marzec 255 tys. kart SIM. To oznacza, że pozostali gracze łącznie zanotowali spadek o 33 tys. użytkowników.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej