Niskie marże niszczą rynek ICT
Sylwia Wedziuk
Małe firmy działające w branży ICT nie mają szans na konkurencyjnym rynku, który wymusza niskie marże.
http://pulsbiznesu.pb.pl/3688119,89876,niskie-marze-niszcza-rynek-ict (dostęp płatny)
Niemal cała prawda o sieciach komórkowych
Urszula Zielińska
Sieci komórkowe z szybkim mobilnym Internetem nie są obecne w całym kraju. Budują zasięg głównie w największych aglomeracjach Pierwszy raz widać, jak daleko telekomy docierają z usługą ?mobilnego Internetu i o ile słabszy jest sygnał w pomieszczeniach. Szczegółowe dane o zasięgu sieci mobilnego Internetu operatorów komórkowych w kraju to dziś jeden z tematów tabu. Telekomy chętnie udzielają informacji na ten temat w konkretnym ujęciu: mówią o odsetku mieszkańców Polski, którzy mogą znaleźć się w zasięgu ich usług, czyli o tzw. „zasięgu w populacji”. Skrywają zaś informacje o tym, jaka część obszaru Polski jest w zasięgu. Nie publikują też informacji o różnicy w zasięgu usługi „w pomieszczeniu” i „na zewnątrz” budynków.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1242226-Niemal-cala-prawda–o-sieciach-komorkowych.html (dostęp płatny)
Bez komórki i tabletu ani rusz
Dla 72 proc. pracowników małych i średnich firm urządzenia mobilne ?są wsparciem w pracy. Zatrudnieni w małych i średnich przedsiębiorstwach uważają, że nowoczesne technologie są kluczowe dla rozwoju firm, w których pracują. Takiego zdania jest aż 64 proc. pracowników z sektora MSP objętych badaniem przeprowadzonym na zlecenie Microsoftu przez Ipsos MORI.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1242225-Bez-komorki-i-tabletu-ani-rusz.html (dostęp płatny)
Google Glass podbije rynek? Konkurencja nie śpi
Google rozpoczął wczoraj oficjalną sprzedaż swoich „inteligentnych okularów”. Czeka nas zacięta walka koncernów o nowy segment rynku mobilnego. Google Glass do tej pory było właściwie niedostępne na rynku, a kupno nowego urządzenia graniczyło z cudem. Okulary łączące się z internetem i sterowane głosem mogli nabyć tylko wylosowani przez Google szczęściarze. W ciągu ostatniego roku na rynek trafiło ledwie 8 tys. testowych sztuk.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1242213-Google-Glass-podbije-rynek-Konkurencja-nie-spi.html (dostęp płatny)
Internet największym medium reklamowym
Z szacunków Boston Consulting Group wynika, ?że już za sześć lat internet będzie odpowiadał ?w Polsce za ponad połowę reklamowego rynku. Z analizy autorstwa tej firmy wynika, że internet, który obecnie odpowiada za prawie jedną trzecią całego reklamowego rynku, kolejną istotną granicę udziału w reklamowym torcie przekroczy w 2020 roku. Wtedy, przy założeniu, że wzrost wydatków na reklamę w sieci będzie wynosił co roku średnio 12 proc., wpływy z reklamy w sieci sięgną ok. 5,2 mld zł, czyli 53 proc. całego rynku.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1242224-Internet-najwiekszym-medium-reklamowym.html (dostęp płatny)
TVN optymistycznie o drugiej połowie roku
Choć w I kwartale TVN osłabiła olimpiada w Soczi nadawana przez konkurencję oraz presja ze strony nowych kanałów naziemnej telewizji, zarząd spółki jest pełen optymizmu. I najprawdopodobniej właśnie to oraz szacunki TVN dotyczące rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale spowodowały, że na wczorajszej sesji kurs TVN rósł, mimo że zaprezentowane wyniki finansowe za I kwartał były mniej więcej zgodne z oczekiwaniami analityków.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1242227-TVN-optymistycznie–o-drugiej-polowie-roku.html (dostęp platny)
Kontenery telekomunikacyjne obciążone jak budowle
Artur Niesłuchowski
Aby ustalić wysokość podatku ?od nieruchomości należnego od budowli, należy określić jej wartość. Dlatego konieczne jest ustalenie, jaki rodzaj urządzeń znajduje się w danym obiekcie i w jaki sposób warunkują one korzystanie z niego. Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 24 marca 2014 r. (II FSK 783/12). Sprawa dotyczyła pięciu stacji przekaźnikowych telefonii komórkowej. Spór sprowadził się do oceny, czy kontener techniczny jest budowlą w rozumieniu art. 1a ust. 1 pkt 2 ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa) i w związku z tym powinien być opodatkowany podatkiem od nieruchomości według jego wartości czy też jest budynkiem i przy wymiarze podatku od nieruchomości powinna być brana pod uwagę jego powierzchnia użytkowa.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1241985-Kontenery-telekomunikacyjne-obciazone-jak-budowle.html (dostęp płatny)