Reklama

Wyniki Netii w I kw. 2014 roku; CTO też zrezygnował

Publikacja: 15.05.2014 07:06

Tuż przed podaniem wyników finansowych za I kwartał br. Netia, największy stacjonarny operator alternatywny w kraju poinformowała, że Mirosław Suszek, odpowiadający w zarządzie za technikę odejdzie z firmy z końcem lipca. Rezygnację motywował chęcią przejścia do innej branży i kontynuowania w niej kariery zawodowej.

To już kolejna osoba z władz firmy, nie licząc prezesa Mirosława Godlewskiego opuszczająca pokład Netii, która przeżywa trudne chwile ponosząc konsekwencje wymuszonej przez otoczenie regulacyjne i konkurencyjne zmiany strategii, działając jednocześnie na trudnym stacjonarnym rynku.

Liczba usług oferowanych przez Netię spadła w I kw. właśnie w segmencie B2C (o 55 tys.), natomiast segment klientów biznesowych rósł. W sumie liczba RGU operatora obniżyła się w trzy miesiące o 48,9 tys. do 2,477 mln z widoczną przewagę po stronie segmentu klientów indywidualnych (1,9 mln RGU wobec 484 tys. RGU w segmencie B2B).

W podziale na usługi  świadczone na własnej sieci i przy pomocy dostępu regulowanego widać konsekwentny odwrót od tych drugich. Liczba RGU świadczonych z wykorzystaniem sieci Orange Polska skurczyła się o 59 tys. do 1,3 mln. Usług we własnej sieci Netii jest już blisko drugie tyle: 1,17 mln.

Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Netii powiększyła się w I kw. br. nieznacznie: o niecałe 7 tys. do nieco ponad 127 tys. Ubyło operatorowi klientów szerokopasmowego dostępu (minus 11 tys.) i w końcu marca miał ich 837,4 tys.

Reklama
Reklama

Baza klientów usług głosowych Netii wyniosła 1.450.817 na dzień 31 marca 2014 r. w porównaniu do 1.594.875 na dzień 31 marca 2013 r. oraz 1.488.610 na dzień 31 grudnia 2013 r. W I kw. 2014 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 37,8 tys. w porównaniu do spadku netto o 30,6 tys. w IV kw. 2013 r.  Firma zakłada, że w przyszłości liczba stacjonarnych usług głosowych będzie się nadal zmniejszać, głównie na skutek odchodzenia klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR.

Za sprawą opisanych trendów, w I kwartale br. grupa zanotowała 434,4 mln zł przychodów, czyli o około 11,5 proc. mniej niż rok wcześniej (490 mln zł), co firma tłumaczy w części efektem cięć hurtowych stawek MTR i ich przełożeniem na segment carrierski, a w części słabością segmentu usług telefonii stacjonarnej w części klientów indywidualnych.

Skurczył  się również jej zysk operacyjny (o 24 proc.) i netto przypadający na akcjonariuszy firmy (o ponad 16 proc.). Ten pierwszy zamknął się sumą 20 mln zł, a na czysto operator zarobił 11 mln zł.

Operator zaraportował również 126 mln zł EBITDA, a w ujęciu skorygowanym o zdarzenia jednorazowe wyniosła ona 134,4 mln zł (rok wcześniej było to odpowiednio 138,6 mln zł i 142 mln zł).

Jako, że operator przymierza się do wypłaty dywidendy i kilkuletniego skupu akcji własnych oszczędza gotówkę. Widać to w I kw.: środki pieniężne Netii powiększyły się od grudnia o  31 mln zł do 124,6 mln zł.

Więcej informacji o wynikach Netii można znaleźć tutaj.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama