Jak podliczył instytut MillwardBrown, w swoim zestawieniu najcenniejszych marek świata, wartość marki amerykańskiego operatora AT&T wynosiła w ubiegłym roku aż 77,9 mld dol.
Kolejne były w zestawieniu Verizon „wyceniony” przez ranking na 63,5 mld dol., China Mobile (49,9 mld dol.), Vodafone (36,3 mld dol.) i Deutsche Telekom (28,8 mld dol.). Do pierwszej dziesiątki weszły także Movistar (20,8 mld dol.), Orange (15,6 mld dol.), BT (15,4 mld dol.), MTS (12,2 mld dol.) oraz MTN (10,2 mld dol.). – Marki z sektora telekomunikacji muszą bardzo się starać, aby utrzymać pozycję rynkową i bazę klientów. Muszą w szybkim tempie włączać do swojej oferty nowe technologie i z roku na rok być coraz bardziej aktywne. Zwycięzcy tegorocznej pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych podjęli wszystkie tego typu wysiłki oraz poszerzyli swój horyzont biznesowy, poszukując nowych sektorów i ofert. Różni operatorzy wybrali rozmaite możliwości, ale wszyscy skorzystali na posiadaniu wizji poszerzania swojej oferty – komentuje Anastasia Kourovskaia, wiceprezes Millward Brown Optimor w regionie EMEA. Dzięki temu najlepiej wypadające marki wyprzedziły konkurencję, a wartość tych z pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła o 8 proc., podczas gdy wzrost dla całego sektora wyniósł zaledwie 1,3 proc. – podają eksperci z MillwardBrown.
Jak podkreślają, marki telekomunikacyjne są teraz zmuszone rozszerzać asortyment usług, aby móc wciąż osiągać wzrost – stąd ich ekspansja na sektor bankowy, usługi przechowywania danych w chmurze czy rozrywkowy, a także bliższe im sektorowo zintegrowane usługi telekomunikacyjne.
– Najlepszym przykładem tego trendu jest BT, notujące największy przyrost wartości marki (o 61 proc. r/r) i wchodzące po raz pierwszy do dziesiątki najcenniejszych marek telekomunikacyjnych z wartością 15,4 mld dol. BT awansowało w globalnym rankingu aż o 30 pozycji, plasując się na miejscu 64., dzięki nowo zunifikowanej marce oraz niedawnej decyzji o wejściu w branże rozrywkową – podano.
Inne tego samego rodzaju działania to np. rosyjskiej MTS (weszła w sektor bankowości i handlu detalicznego). Z kolei BT i Verizon postawiły na wzrosty w usługach związanych z technologią chmury.