AT&T, Verizon i China Mobile najcenniejszymi markami telekomunikacyjnymi

Wartość marek pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła rok do roku o 8 proc., podczas gdy wzrost dla całego sektora: 1,3 proc. – wynika z analizy MillwardBrown.

Publikacja: 09.06.2014 19:57

Jak podliczył instytut MillwardBrown, w swoim zestawieniu najcenniejszych marek świata, wartość marki amerykańskiego operatora AT&T wynosiła w ubiegłym roku aż 77,9 mld dol.

Kolejne były w zestawieniu Verizon „wyceniony” przez ranking na 63,5 mld dol., China Mobile (49,9 mld dol.), Vodafone (36,3 mld dol.) i Deutsche Telekom (28,8 mld dol.). Do pierwszej dziesiątki weszły także Movistar (20,8 mld dol.), Orange (15,6 mld dol.), BT (15,4 mld dol.), MTS (12,2 mld dol.) oraz MTN (10,2 mld dol.). – Marki z sektora telekomunikacji muszą bardzo się starać, aby utrzymać pozycję rynkową i bazę klientów. Muszą w szybkim tempie włączać do swojej oferty nowe technologie i z roku na rok być coraz bardziej aktywne. Zwycięzcy tegorocznej pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych podjęli wszystkie tego typu wysiłki oraz poszerzyli swój horyzont biznesowy, poszukując nowych sektorów i ofert. Różni operatorzy wybrali rozmaite możliwości, ale wszyscy skorzystali na posiadaniu wizji poszerzania swojej oferty – komentuje Anastasia Kourovskaia, wiceprezes Millward Brown Optimor w regionie EMEA. Dzięki temu najlepiej wypadające marki wyprzedziły konkurencję, a wartość tych z pierwszej dziesiątki firm telekomunikacyjnych wzrosła o 8 proc., podczas gdy wzrost dla całego sektora wyniósł zaledwie 1,3 proc. – podają eksperci z MillwardBrown.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa