3 tys. serwisów wideo w Unii Europejskiej

W Unii Europejskiej działa ponad 3 tys. serwisów z wideo na żądanie. Najaktywniejszymi graczami na tym rynku są Brytyjczycy i Francuzi – wynika z właśnie opublikowanego raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego.
W Polsce, gdzie jest ich 49, branża wciąż szuka dobrego standardu do ich badania. Jego brak utrudnia wykorzystywanie wszystkich możliwości cyfrowych reklam i skuteczne konkurowanie o reklamowe budżety z telewizją.

Publikacja: 11.07.2014 08:00

3 tys. serwisów wideo w Unii Europejskiej

Foto: ROL

Jak policzyło Europejskie Obserwatorium Audiowizualne (EAO) na potrzeby Komisji Europejskiej, na koniec ubiegłego roku w krajach UE działało już prawie 3,1 tys. serwisów oferujących w rozmaitych modelach wideo na żądanie. – Najliczniejszą kategorią jest catch-up TV (internetowe serwisy VoD oferowane przez operatorów płatnych telewizji, jako uzupełnienie ich tradycyjnej oferty – red.), do której zalicza się 1,1 tys. serwisów. Otwartych platform internetowych nadawców telewizyjnych jest 711, a filmowych serwisów VoD w sieci: 409 – podaje EAO.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem