Przybywa domów z naziemną telewizją cyfrową

15 lipca Nielsen zmienił tzw. uniwersy, czyli zmienne, przez które przelicza się wyniki oglądalności. Z najnowszych zmian w panelu badania telewizyjnej oglądalności tej firmy wynika, że między styczniem i lipcem spadł odsetek domów, w których odbiera się sygnał płatnych telewizji satelitarnych oraz sieci kablowych, a wzrosła liczba gospodarstw odbierających wyłącznie naziemną telewizję. Tych ostatnich jest w Polsce teraz 4,32 mln: o 11 proc. więcej niż na koniec 2013 r.

Publikacja: 17.07.2014 08:00

Przybywa domów z naziemną telewizją cyfrową

Foto: ROL

Firma Nielsen Audience Measurement, która bada w Polsce oglądalność telewizyjną, cyklicznie aktualizuje tzw. uniwersy, czyli zmienne, przez które są ważone codzienne dane dotyczące oglądalności telewizyjnej. W tym roku z uwagi na ubiegłoroczne zakończenie nadawania naziemnej telewizji analogowej, zmieniane są one dwukrotnie w ciągu roku. Właśnie odbyła się druga taka zmiana. Dla nadawców to ważny moment, bo dowiadują się wtedy m.in., jak Nielsen szacuje na rynku liczbę gospodarstw posiadających dostęp do platform satelitarnych, sieci kablowych i do naziemnej telewizji cyfrowej oraz np. ile telewizorów mają gospodarstwa domowe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10