Reklama
Rozwiń

Wyniki Orange Polska w II kwartale 2014: półrocze mobilnej dominacji

Drugi kwartał z rzędu usługi komórkowe dominują w przychodach Orange Polska, czyli stanowią ponad 50 proc. wpływów firmy. Ratalna sprzedaż telefonów i przyrost liczby abonentów mobilnego Internetu pcha przychody tego segmentu w górę. Dzięki niej i wzrostowi liczby klientów – i gdyby pominąć wpływ decyzji regulacyjnych – urosłyby o 1,7 proc.

Publikacja: 25.07.2014 08:31

Wyniki Orange Polska w II kwartale 2014: półrocze mobilnej dominacji

Foto: ROL

Mało co w raporcie kwartalnym zaskoczyło analityków z biur maklerskich. 3,084 mld zł przychodów, 996 mln zł EBITDA i 94 mln zł zysku netto wykazał w II kw. 2014 roku największy w kraju operator telekomunikacyjny Orange Polska. Wyniki spółki są nieco lepsze (w przypadku przychodów i zysku EBITDA) od prognoz analityków, ale netto telekom zarobił o 11 proc. mniej niż oczekiwały biura maklerskie.

Ponieważ wskaźniki sprzedaży usług i liczba klientów operatora poprawiła się w większości linii produktowych (szwankuje nadal telefonia stacjonarna i stacjonarny Internet), to reakcja inwestorów powinna być bliska neutralnej. Tym bardziej, że zarząd podtrzymał cel na 2014 rok, jakim jest wypracowanie przynajmniej 1,1 mld zł wolnych przepływów gotówkowych, a firma w dalszym ciągu ogranicza spadek przychodów jeśli pominąć efekt zmian regulacyjnych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku