Z badań, jakie zlecił nadawca i jakie przeprowadzono na grupie tysiąca internautów w Polsce wynika, że smartfon ma 84 proc. internautów, a przynajmniej raz w tygodniu wykorzystuje do oglądania materiałów tradycyjnie produkowanych na potrzeby telewizji 36 proc. W przypadku tabletu są to – odpowiednio: 52 proc. i 25 proc., a smart TV: 37 proc. i 23 proc. Telewizor z dostępem do Internetu ma 46 proc., regularnie włącza go prawie jedna trzecia internautów. „Zwykły” telewizor (bez dostępu do Internetu) ma w domu 84 proc. osób korzystających z sieci, a 76 proc. regularnie go ogląda.
Jak konstatuje Discovery, osoby chętnie wykorzystujące nowe technologie oglądają materiały telewizyjne bardziej indywidualnie. – Nie szukając towarzystwa, nie poddając się odgórnie ustanowionej przez nadawcę ramówce. Dużo programów nagrywają i oglądają z odtworzenia całymi seriami.Oglądają mobilnie – poza salonem i poza domem – wyliczają autorzy raportu.
Grupa entuzjastów nowych technologii powszechnie ogląda wprawdzie tradycyjną telewizję (deklaruje to 95 proc.), ale ma też już zupełnie inne przyzwyczajenia, jeśli chodzi o oglądanie wideo.
Z badań wynika, że już 17 proc. Polaków przynajmniej trzy razy w tygodniu ogląda telewizję na trzech ekranach innych niż ekran telewizora (czyli np. na smart TV, tablecie, smartfonie, konsoli do gier lub laptopie).
93 proc. ogląda materiały telewizyjne bezpłatnie on-line lub poprzez aplikację, 86 proc. – poprzez serwisy internetowe nadawców, a 83 proc. włącza telewizję na żywo nadawaną w sieci (nadawcy mają własne tego typu serwisy lub kanały na YouTube). 79 proc. włącza tzw. serwisy OTT (niepowiązane z nadawcami), 73 proc. ogląda programy nagrane wcześniej w tym celu, 64 proc. korzysta z aplikacji dedykowanych smart tv.