Reklama

Nie akademicka dyskusja o raportowaniu w segmencie pre-paid

Urząd Komunikacji Elektronicznej nie zarządzi odgórnej zmiany sposobu raportowania aktywnych kart SIM w segmencie usług przedpłaconych. Mógłby się on zmienić, gdyby operatorzy doszli w tej kwestii do porozumienia. Na to się jednak na razie nie zanosi, mimo słusznej argumentacji Cyfrowego Polsatu, że dane z Polski nie są porównywalne z innymi i pokazują obraz rynku w krzywym zwierciadle. Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu przekonuje, że pokazanie realnego ARPU w pre-paidzie ułatwiłoby migrację klientów na abonament.

Publikacja: 08.09.2014 07:30

Nie akademicka dyskusja o raportowaniu w segmencie pre-paid

Foto: ROL

4,16 mln – tyle aktywnych kart SIM pre-paid wykazał Polkomtel, operator sieci Plus na koniec czerwca br. po zmianie metodologii. Teraz ujmuje w raportach kwartalnych karty, z których skorzystano w ciągu 90 dni przed końcem kwartału.

Jednocześnie jednak w prezentacji dla inwestorów podał również dane o kartach pre-paid  sposobem, w jaki robił to wcześniej i w jaki robią to wszyscy inni operatorzy, wliczając do statystyk także karty nieużywane dłużej niż 90 dni, czyli w praktyce trzymane przez klientów w szufladach. Tak liczonych kart SIM miał w czerwcu 6,37 mln.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama