Aktualizacja: 06.12.2024 18:35 Publikacja: 28.09.2014 18:18
W ciągu roku wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych na świecie wzrosły niemal dwukrotnie. Firma IAB, oddziały Europejski oraz ze Stanów Zjednoczonych Ameryki we współpracy z IHS Technology oszacowały, że w 2013 roku reklamodawcy zdecydowali się zasilić nowy kanał reklamowy kwotą około 14,6 mld euro w zamian za promowanie swoich produktów i usług. Kwota ta jest o 92 procent wyższa niż w roku 2012.
Najbardziej urósł rynek Ameryki Południowej i Łacińskiej, na którym reklama mobilna warta była 215 proc. więcej niż w 2012 roku. Wpływ na to miały między innymi przygotowania do Mistrzostw Świata w piłce nożnej, których kampania reklamowa rozpoczęła się już w kwietniu 2013 roku. Zdecydowanie, bo o 122 proc., urósł też rynek Ameryki Północnej. Stary Kontynent wypadł w tym zestawieniu przeciętnie. Wzrost wyniósł bowiem 90 proc..
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektorem budowlanym wyzwania związane z potrzebą zapewnienia zasięgu mobilnego internetu w różnych obiektach.
Federalna Komisja Łączności otrzymała prośbę o zgodę na wystrzelenie kolejnych Starlinków. Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, na orbitę okołoziemską może wkrótce trafić nawet do 30 tys. kolejnych satelitów. Swoje zastrzeżenia zgłaszają naukowcy.
Czy operatorzy sieci komórkowych będą mogli wieszać nadajniki na masztach powstających w ramach budowy dwóch systemów łączności kolejowej? Ministerstwo Cyfryzacji prowadzi rozmowy PKP PLK.
W klasyczne SMS-y sieci komórkowych, ale przede wszystkim w komunikatory, może uderzyć zmiana w systemie operacyjnym iPhone’ów. To czas RCS-ów.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Tylko jeden duży operator komórkowy miał udany trzeci kwartał 2024 roku pod względem liczby przenoszących numer. Są nowe dane UKE.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Odformalizowanie realizacji inwestycji telekomunikacyjnych stało się konieczne w świetle realizacji celu cyfrowego Unii Europejskiej - pisze profesor Jan Widacki.
Trwa spór o władzę nad imperium Zygmunta Solorza. Mimo tego Cyfrowy Polsat, główna część imperium miliardera, pobił oczekiwania rynku kapitałowego co do zysków i podtrzymuje strategiczne plany. Jak to zrobił i na co będzie wydawać pieniądze?
Rosja ma prosty i dalece bardziej skuteczny sposób straszenia Zachodu niż broń atomowa. Kreml może przeciąć kable transoceaniczne, paraliżując zachodnie gospodarki.
Czy przeprowadzenie kolejnej aukcji rzeczywiście przybliży Polskę do realizacji unijnego celu cyfrowego?
Od kiedy rynkiem technologii mobilnych zaczęli ręcznie sterować politycy, Polska znalazła się na dalekich miejscach w rankingach szybkości internetu mobilnego – mówi „Rzeczpospolitej” Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający w Fundacji Digital Poland.
Blisko cztery lata branża telekomunikacyjna musiała czekać na implementację Europejskiego kodeksu łączności elektronicznej. Docelowo nowe prawo komunikacji elektronicznej (PKE) w listopadzie zastąpi ustawę – Prawo telekomunikacyjne.
W klasyczne SMS-y sieci komórkowych, ale przede wszystkim w komunikatory, może uderzyć zmiana w systemie operacyjnym iPhone’ów. To czas RCS-ów.
Tylko jeden duży operator komórkowy miał udany trzeci kwartał 2024 roku pod względem liczby przenoszących numer. Są nowe dane UKE.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas