IAB: Reklama mobilna rośnie dynamicznie

Publikacja: 28.09.2014 18:18

W ciągu roku wydatki na reklamę na urządzeniach mobilnych na świecie wzrosły niemal dwukrotnie. Firma IAB, oddziały Europejski oraz ze Stanów Zjednoczonych Ameryki we współpracy z IHS Technology oszacowały, że w 2013 roku reklamodawcy zdecydowali się zasilić nowy kanał reklamowy kwotą około 14,6 mld euro w zamian za promowanie swoich produktów i usług. Kwota ta jest o 92 procent wyższa niż w roku 2012.

Najbardziej urósł rynek Ameryki Południowej i Łacińskiej, na którym reklama mobilna warta była 215 proc. więcej niż w 2012 roku. Wpływ na to miały między innymi przygotowania do Mistrzostw Świata w piłce nożnej, których kampania reklamowa rozpoczęła się już w kwietniu 2013 roku. Zdecydowanie, bo o 122 proc., urósł też rynek Ameryki Północnej. Stary Kontynent wypadł w tym zestawieniu przeciętnie. Wzrost wyniósł bowiem 90 proc..

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką