– Opracowaliśmy aktualizację strategii Exatel na lata 2013-2015. Wizja firmy, jaką w niej przyjęliśmy mówi, że operator powinien rozwijać działalność nie tylko w podstawowych dla siebie obszarach telekomunikacyjnych, ale także postawić na kompleksowe usługi ICT dla klientów biznesowych, obejmujące np. rozwiązania w chmurze, kolokację i hosting – mówi rpkom.pl Wojciech Pomykała, prezes Exatela od listopada 2012 r.
– Jesteśmy w trakcie opracowywania produktów ICT. Pierwsze, jak hostowane contact center wdrożymy w trzecim kwartale 2013 – zapowiada.
– W swojej ofercie będziemy mieć m.in. software as a service – usługę pozwalająca na dystrybucję oprogramowania z pominięciem konieczności instalacji programu na komputerze klienta, czy archive-as-a-service – usługę pozwalającą na długoterminowe przechowywanie danych. Warto wskazać, że zwykle dostawca aplikacji w chmurze nie wychodzi z gwarancjami poza własne data center i gwarancja usługi dotyczy wyłącznie zasobów obliczeniowych. Operator telekomunikacyjny taki jak Exatel jest w stanie dać gwarancje usługi „end to end”, dotyczącą zasobów DC oraz infrastruktury sieciowej – uważa prezes Exatela.
– Zakładamy, że usługi ICT za 3 lata będą stanowić kilkanaście procent przychodów firmy – dodaje.
– Strategia zakłada koncentrację na kliencie biznesowym, dlatego też w ciągu 2-3 miesięcy zdecydujemy co zrobimy z NOM-em. Jedną z kilku opcji, które bierzemy pod uwagę, jest jego sprzedaż, ale jak na razie nie rozmawiamy na ten temat z potencjalnymi zainteresowanymi – informuje Wojciech Pomykała.