Szef Netii, która kupiła Dialog i Crowley Data Poland, pręży muskuły. Wiadomo, duży może więcej. — Nasze możliwości konsolidacyjne rosną. Po kupnie Dialogu mamy większy potencjał pozyskiwania funduszy na dalsze akwizycje, większą wiarygodność i mniej rywali w ewentualnych procesach — mówi Mirosław Godlewski, prezes Netii. Te dwa przejęcia zwiększają szanse na wejście inwestora do samej Netii. — Silnie wzmocniona przez akwizycje zaczyna być interesującym obiektem dla inwestorów strategicznych lub typu private equity. Spodziewam się, że będą oni jednak chcieli poczekać, aż Netia poradzi sobie z integracją dwóch bardzo różnych podmiotów jakimi są Dialog i CDP. Potencjalni nabywcy mogą nabrać prawdziwego apetytu na Netię w 2013 lub 2014 r. — mówi Jerzy Kalinowski, partner z KPMG, szef sektora telekomunikacji w Europie Środkowej i Wschodniej.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=110473# (dostęp płatny)
Multimedia atrakcyjną panną na wydaniu
Magdalena Wierzchowska
W połowie sierpnia „PB” informował, że wycofanie Multimediów z giełdy to pierwszy krok do sprzedaży jednej z największych kablówek (ma ponad 700 tys. klientów). Na konkrety nie trzeba było długo czekać. — Akcjonariusze Multimediów wybrali bank inwestycyjny Morgan Stanley na doradcę przy procesie sprzedaży — usłyszeliśmy w trzech niezależnych źródłach, z których jedno przegrało rywalizację o to zlecenie. — Według moich informacji, Morgan Stanley (ani żaden inny doradca) nie został wybrany przez spółkę, ani przez akcjonariuszy — mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimediów. Multimedia mają w tym roku wypracować około 314 mln zł EBITDA (po półroczu było to już blisko 160 mln zł). Ich wartość można zatem szacować na 2,5-3,5 mld zł.