Czy telewizja opłaca się małym operatorom?

Publikacja: 11.05.2011 18:40

– Podstawowym powodem wdrożenie telewizji w naszej sieci był nagły odpływ wieloletnich klientów do sieci telewizji kablowych  – powiedział Przemysław Knycz ze śląskiej sieci Kolnet podczas trwającej w Spale VIII Konferencji KIKE. Kolnet sprzedaje detalicznie hurtową ofertę gliwickiej SGT (5 tys. abonentów w sieciach różnych ISP). W kilka miesięcy Kolnet zawarł ok. 50 umów. – Być może do końca roku uda nam się dojść do 200-300 abonentów – powiedział Przemysław Knycz.

Z przedstawionej przez niego kalkulacji, jak sam przyznał niezbyt szczegółowej, miesięczne koszty operacyjne na rzecz hurtowego dostawcy i za dzierżawę dekoderów (STB) mniej więcej się bilansują z przychodami od klientów (licząc razem z usługami internetowymi). Średnio Kolnetowi przybywa sześciu abonentów TV miesięcznie. 60 proc. testujących usługę decyduje się na podpisanie umowy. – Wciąż zastanawiamy się nad opłacalnością i modelem sprzedaży tej usługi – powiedział Przemysław Knycz.

Znacznie większy od jego sieci lubelski Nplay (16 tys. abonentów) kończy projekt wdrożenia usług telewizyjnych w technologii CaTV. Od startu usług jesienią ubiegłego roku zdobył 250 abonentów i liczy na osiągnięcie do końca roku ok. 1 tys. (dołącza nowe osiedla). W tym wypadku również powodem wdrożenia usług telewizyjnych była rosnąca presja ze strony operatorów telewizji kablowych. – Konkurencja jest nadal bardzo ostra. Muszę przyznać, że inni operatorzy z branży kablowej zareagowali szybko na wdrożenie przez nas oferty TV obniżką cen swoich usług – mówi Grzegorz Giecko, współwłaściciel Nplaya (firma oferuje sygnał TV także na zasadach hurtowych innym operatorom).

Na forum KIKE wskazywano również, że ostatnia umowa grupy TVN z Polsatem o wymianie oferty programowej na platformach DTH utrudnia sytuację konkurencyjną wszystkich kablowych dostawców TV. Do tej pory mogli oferować pełniejszą ofertę programową (z TVN i Polsatem), niż platformy DTH.

– Strategiczne problemy naszego środowiska z ofertą TV, to konieczność obniżenia kosztów i możliwość kształtowania we własnym zakresie oferty programowej – powiedział Piotr Marciniak z łódzkiej TPnets.com.

KIKE w ramach projektu Tanie Łącze pracuje nad projektem hurtowej oferty TV dla członków swojej izby. Projekt ma ruszyć jeszcze w tym roku. W uproszczeniu: ma umożliwić ISP odejście od modelu resellera i podniesienie marży na usługach TV, ale poprzez współdzielenie obniżyć koszty platformy technologicznej.

rpkom.pl jest patronem medialnym VIII Konferencji KIKE

– Podstawowym powodem wdrożenie telewizji w naszej sieci był nagły odpływ wieloletnich klientów do sieci telewizji kablowych  – powiedział Przemysław Knycz ze śląskiej sieci Kolnet podczas trwającej w Spale VIII Konferencji KIKE. Kolnet sprzedaje detalicznie hurtową ofertę gliwickiej SGT (5 tys. abonentów w sieciach różnych ISP). W kilka miesięcy Kolnet zawarł ok. 50 umów. – Być może do końca roku uda nam się dojść do 200-300 abonentów – powiedział Przemysław Knycz.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?