Parkiet
Co powie nowy prezes Playa
Czy Jean-Marc Harion „schłodzi” prognozy dla spółki? – to główna obawa analityków. 21 zł kosztuje akcja Play Communications, spółki, do której należy największa pod względem liczby użytkowników sieć komórkowa w kraju. Tym samym wycena firmy jest o 42 proc. niższa niż w lipcu 2017 r., gdy debiutowała na GPW. W ofercie za papier trzeba było zapłacić 36 zł. Biura maklerskie widzą dwa główne powody takiego stanu rzeczy. Wyjaśnienia te trudno uznać za w pełni zrozumiałe.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/801297_Co_powie_nowy_prezes_Playa.html (dostęp płatny)
Puls Biznesu
ARiMR sypnie przetargami IT
Rolnicza agencja niebawem ogłosi przetargi informatyczne z budżetem ponad 200 mln zł. Przejmuje od firm IT administrowanie systemami i ma patent na przyciągnięcie informatyków.
https://www.pb.pl/arimr-sypnie-przetargami-it-935580 (dostęp płatny)
Mobilny „Gwint” może być blisko
CD Projekt nigdy oficjalnie nie potwierdził prac nad mobilną wersją wiedźmińskiej karcianki, ale coraz więcej wskazuje na to, że prace trwają. Choć gracze i inwestorzy CD Projektu, po spektakularnym sukcesie na targach E3, nadal żyją informacjami o „Cyberpunku 2077”, to na wyniki najbliższych kwartałów istotny wpływ będzie miała wiedźmińska gra karciana „Gwint”. Ważny projekt — „Gwint” będzie bardzo istotny dla wyników CD Projektu od czwartego kwartału tego roku.
https://www.pb.pl/mobilny-gwint-moze-byc-blisko-935579 (dostęp płatny)
Na RODO zarabiają nie tylko doradcy
Rynek szybko odpowiada na problemy z wdrażaniem zasad ochrony danych osobowych. Przedsiębiorcy przyznają, że dostosowanie się do nowych regulacji dotyczących przetwarzania danych osobowych, obowiązujących od 25 maja, jest kosztowne i trudniejsze, niż zakładali. Jak mówi Bartłomiej Ślawski, dyrektor generalny w VMware, wymagania unijnego rozporządzenia w tej dziedzinie (RODO), które wprowadziły zmiany, to bardzo złożona kwestia.
https://www.pb.pl/na-rodo-zarabiaja-nie-tylko-doradcy-935567 (dostęp płatny)
Rzeczpospolita
Drastyczny skok opłat za mapy Google’a
Internetowy gigant zmienił stawki za dostęp do jednego ze swoich flagowych produktów, podcinając skrzydła wielu biznesów – alarmują rodzime startupy. Podwyżki są gigantyczne – od lipca ceny wzrosły 14-krotnie. Dotyczą one komercyjnych użytkowników, a zatem np. firm i instytucji, które wykorzystują Google Maps w swoich usługach. Jak się okazuje, to wiele biznesów na całym świecie, które kilka dni temu boleśnie zetknęły się z nowym cennikiem. Wśród nich Metlink, operator transportu publicznego w Nowej Zelandii, którego miesięczne koszty z tytułu wykorzystania Google Maps skoczyły z 1 tys. do 30 tys. dol.
http://www.archiwum.rp.pl/artykul/1381771-Drastyczny-skok-oplat-za-mapy-Google’a.html (dostęp płatny)