Plany UPC Polska na 2014 rok: Horizon i hotspoty

Publikacja: 21.10.2013 14:08

Internet o prędkości 500 Mb/s, darmowe hotspoty oraz platforma Horizon, która pozwoli klientom operatora oglądać całą zawartość programową na wszystkich możliwych ekranach – to nowości, które UPC Polska zamierza wprowadzić na rynek w przyszłym roku.

– Dzisiaj na rynku kablówek już nie konkuruje się liczbą programów, a coraz ważniejsze są usługi dodatkowe, takie jak VOD czy catch-up tv– mówi Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC.

Podaje ona, że już tylko 9 proc. klientów operatora do końca 2013 roku będzie korzystać z usługi analogowej i tyle samo będzie miało stare dekodery SD. – Oznacza to, że dziś usługa cyfrowa i dekodery HD są standardem – podkreśla Rabsztyn.

W najbliższej przyszłości to oferta Internetu ma być kołem zamachowym dla UPC, której zależy by postrzegano ją, jako firmę oferującą najszybszy Internet na polskim rynku. – I tak jest od dawna, mimo, że Orange wprowadził ostatnio ofertę 300 Mbit/s, ale w bardzo wąskim zakresie w wybranych lokalizacjach w Warszawie – przekonuje Artur Dominiak, dyrektor zarządzania wartością klienta.

Dziś 70 proc. klientów UPC korzystających z Internetu ma łącze co najmniej 30 Mbit/s. Artur Dominiak zapewnia, ze za rok te same 70 proc. klientów będzie korzystać już z łączy o prędkości co najmniej 60 Mbit/s. – Z łączy o przepływności 250 Mbit/s korzysta dziś 5 proc. klientów internetowych UPC, choć jest to usługa stosunkowo droga bo kosztuje około 100 zł – informuje Dominiak.

Mimo to UPC mocno wierzy, że warto proponować klientom coraz większe przepływności. Dlatego już na przełomie października i listopada operator zamierza przeprowadzić testy łączy 500 Mb/s w czterech miastach: Pułtusku, Łukowie, Warszawie i Krakowie.

– Sprawdzimy, jakie będzie popyt na te usługi i jak to działa, a  w przyszłym roku uruchomiony usługę komercyjne i będzie ona dostępna dla 2,5 mln gospodarstw domowych, które są w zasięgu na szych usług – mówi Artur Dominiak.

Grzegorz Esz, który od niedawna jest dyrektorem marketingu w UPC Polska, podkreśla natomiast, że dziś 2/3 klientów wybiera usługi pakietowe, w których skład wchodzi zazwyczaj Internet i telewizja.  – Nie jest jednak tak, że dziś klienci oglądają mniej telewizji, bo korzystają z Internetu. Z badań rynkowych wynika, że w ciągu ostatnich lat grupa osób, które poświecą na oglądanie telewizji więcej niż dwie godzinny dziennie wzrosła z 55 proc. do 59 proc. – mówi Grzegorz Esz.

– Dziś coraz powszechniejszy staje się multitasking – dodaje Esz. Dlatego też (i za sprawą europejskiej strategii grupy Liberty Global) w przyszłym roku UPC w Polsce zamierza wprowadzić multimedialną platformę Horizon, która umożliwia oglądanie treści na wielu urządzeniach: telewizorze, komputerze, tablecie czy smartfonie. Esz ujawnia, że przebiegać to będzie dwuetapowo. Najpierw klientom zostanie udostępniona aplikacja, a potem nastąpi wymiana dekodera.

– Co jednak dla nas szczególnie istotne, to chcemy zaproponować na rynku nową jakość w stosunku do tego, co oferuje ipla czy TVN Player. Będziemy chcieli zaproponować klientom dużo więcej treści niż w telewizji linearnej. Dlatego teraz tak ważne jest podpisanie odpowiednio dużej liczy umów z dystrybutorami treści – mówi Esz.

Inna nowością, którą  w przyszłym rok operator planuje udostępnić będzie oferta podobna do Fonu (w Netii), czy Orange FunSpot: wzajemnego, darmowego udostępniania hotspotów przez klientów UPC.

Esz uważa, że usługa kablówki będzie funkcjonować znacznie sprawniej niż w Netii ze względu na to, że klienci UPC dysponują szybszymi łączami i udostępnienie części pasma nie będzie problemem.

UPC zawiesza na razie palny uruchomienia telefonię komórkowej w modelu MVNO, choć z ich do końca nie rezygnuje. – Na tym rynku trudno konkurować cenami i aby z tym wyjść, trzeba klientom zaoferować jakieś korzyści dodatkowe – tłumaczy Esz.

UPC nie zamierza natomiast odcinać usług klientom przejętym wraz z siecią Aster.

Internet o prędkości 500 Mb/s, darmowe hotspoty oraz platforma Horizon, która pozwoli klientom operatora oglądać całą zawartość programową na wszystkich możliwych ekranach – to nowości, które UPC Polska zamierza wprowadzić na rynek w przyszłym roku.

– Dzisiaj na rynku kablówek już nie konkuruje się liczbą programów, a coraz ważniejsze są usługi dodatkowe, takie jak VOD czy catch-up tv– mówi Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?