Reklama

Plany UPC Polska na 2014 rok: Horizon i hotspoty

Publikacja: 21.10.2013 14:08

Internet o prędkości 500 Mb/s, darmowe hotspoty oraz platforma Horizon, która pozwoli klientom operatora oglądać całą zawartość programową na wszystkich możliwych ekranach – to nowości, które UPC Polska zamierza wprowadzić na rynek w przyszłym roku.

– Dzisiaj na rynku kablówek już nie konkuruje się liczbą programów, a coraz ważniejsze są usługi dodatkowe, takie jak VOD czy catch-up tv– mówi Ewelina Rabsztyn, szefowa programmingu w UPC.

Podaje ona, że już tylko 9 proc. klientów operatora do końca 2013 roku będzie korzystać z usługi analogowej i tyle samo będzie miało stare dekodery SD. – Oznacza to, że dziś usługa cyfrowa i dekodery HD są standardem – podkreśla Rabsztyn.

W najbliższej przyszłości to oferta Internetu ma być kołem zamachowym dla UPC, której zależy by postrzegano ją, jako firmę oferującą najszybszy Internet na polskim rynku. – I tak jest od dawna, mimo, że Orange wprowadził ostatnio ofertę 300 Mbit/s, ale w bardzo wąskim zakresie w wybranych lokalizacjach w Warszawie – przekonuje Artur Dominiak, dyrektor zarządzania wartością klienta.

Dziś 70 proc. klientów UPC korzystających z Internetu ma łącze co najmniej 30 Mbit/s. Artur Dominiak zapewnia, ze za rok te same 70 proc. klientów będzie korzystać już z łączy o prędkości co najmniej 60 Mbit/s. – Z łączy o przepływności 250 Mbit/s korzysta dziś 5 proc. klientów internetowych UPC, choć jest to usługa stosunkowo droga bo kosztuje około 100 zł – informuje Dominiak.

Reklama
Reklama

Mimo to UPC mocno wierzy, że warto proponować klientom coraz większe przepływności. Dlatego już na przełomie października i listopada operator zamierza przeprowadzić testy łączy 500 Mb/s w czterech miastach: Pułtusku, Łukowie, Warszawie i Krakowie.

– Sprawdzimy, jakie będzie popyt na te usługi i jak to działa, a  w przyszłym roku uruchomiony usługę komercyjne i będzie ona dostępna dla 2,5 mln gospodarstw domowych, które są w zasięgu na szych usług – mówi Artur Dominiak.

Grzegorz Esz, który od niedawna jest dyrektorem marketingu w UPC Polska, podkreśla natomiast, że dziś 2/3 klientów wybiera usługi pakietowe, w których skład wchodzi zazwyczaj Internet i telewizja.  – Nie jest jednak tak, że dziś klienci oglądają mniej telewizji, bo korzystają z Internetu. Z badań rynkowych wynika, że w ciągu ostatnich lat grupa osób, które poświecą na oglądanie telewizji więcej niż dwie godzinny dziennie wzrosła z 55 proc. do 59 proc. – mówi Grzegorz Esz.

– Dziś coraz powszechniejszy staje się multitasking – dodaje Esz. Dlatego też (i za sprawą europejskiej strategii grupy Liberty Global) w przyszłym roku UPC w Polsce zamierza wprowadzić multimedialną platformę Horizon, która umożliwia oglądanie treści na wielu urządzeniach: telewizorze, komputerze, tablecie czy smartfonie. Esz ujawnia, że przebiegać to będzie dwuetapowo. Najpierw klientom zostanie udostępniona aplikacja, a potem nastąpi wymiana dekodera.

– Co jednak dla nas szczególnie istotne, to chcemy zaproponować na rynku nową jakość w stosunku do tego, co oferuje ipla czy TVN Player. Będziemy chcieli zaproponować klientom dużo więcej treści niż w telewizji linearnej. Dlatego teraz tak ważne jest podpisanie odpowiednio dużej liczy umów z dystrybutorami treści – mówi Esz.

Inna nowością, którą  w przyszłym rok operator planuje udostępnić będzie oferta podobna do Fonu (w Netii), czy Orange FunSpot: wzajemnego, darmowego udostępniania hotspotów przez klientów UPC.

Reklama
Reklama

Esz uważa, że usługa kablówki będzie funkcjonować znacznie sprawniej niż w Netii ze względu na to, że klienci UPC dysponują szybszymi łączami i udostępnienie części pasma nie będzie problemem.

UPC zawiesza na razie palny uruchomienia telefonię komórkowej w modelu MVNO, choć z ich do końca nie rezygnuje. – Na tym rynku trudno konkurować cenami i aby z tym wyjść, trzeba klientom zaoferować jakieś korzyści dodatkowe – tłumaczy Esz.

UPC nie zamierza natomiast odcinać usług klientom przejętym wraz z siecią Aster.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama