Minuta przestoju data center kosztuje 5,6 tys. dolarów

Publikacja: 14.06.2011 15:44

Takie wnioski wynikają z raportu Ponemon Institute zrealizowanego na zlecenie grupy Emerson Network Power zajmującej się dostawą urządzeń do podtrzymywania zasilania infrastruktury ICT.

Wedle raportu Ponemon Institute statystyczna awaria, trwająca średnio 90 minut, kosztowała właściciela amerykańskiego data center 505 tys. dolarów. Straty szacowano w takich sferach, jak utrata, czy błędy w przetwarzanych danych, koszty usuwania awarii, obniżenie wydajności pracowników, uszkodzenie urządzeń technicznych, odszkodowania, reperkusje prawne, a wreszcie uszczerbek na wizerunku firmy i zaufaniu inwestorów. Bezpośrednie koszty szacowane były na ok. 38 proc., a pośrednie i odroczone na ok. 62 proc. całkowitych strat.

W kwocie ponad pół miliona dolarów strat ze statystycznej awarii najwięcej, bo 180 tys. dolarów przypadło na straty spowodowane zakłóceniem w działalności przedsiębiorstwa. Najmniej, bo 9 tys. dolarów przypadło na uszkodzenia sprzętu, a 7 tys. dolarów na  straty stron trzecich.

Do najczęstszych przyczyn awarii w data center respondenci badania Ponemon Institute zaliczyli defekty w działaniu systemów zasilania i klimatyzacji. Powodowane były w 29 proc. przypadków defektami UPS, w 24 proc. przypadków błędami ludzkimi.

Badania przeprowadzone zostały na podstawie danych z 41 amerykańskich centrów przetwarzania danych o powierzchni ok. 230 m2. Dominowały ośrodki firm związanych z rynkiem zdrowotnym, finansowym, e-commerce oraz telekomunikacyjnym.

Takie wnioski wynikają z raportu Ponemon Institute zrealizowanego na zlecenie grupy Emerson Network Power zajmującej się dostawą urządzeń do podtrzymywania zasilania infrastruktury ICT.

Wedle raportu Ponemon Institute statystyczna awaria, trwająca średnio 90 minut, kosztowała właściciela amerykańskiego data center 505 tys. dolarów. Straty szacowano w takich sferach, jak utrata, czy błędy w przetwarzanych danych, koszty usuwania awarii, obniżenie wydajności pracowników, uszkodzenie urządzeń technicznych, odszkodowania, reperkusje prawne, a wreszcie uszczerbek na wizerunku firmy i zaufaniu inwestorów. Bezpośrednie koszty szacowane były na ok. 38 proc., a pośrednie i odroczone na ok. 62 proc. całkowitych strat.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona