UKE wyciąga konsekwencje za nocną awarię. Polkomtel chce umowy z dostawcą ESA

Publikacja: 07.02.2014 20:21

Urząd Komunikacji Elektronicznej najwyraźniej poważnie potraktował nocne zamieszanie z dostępem do plików zawierających wyjaśnienia prezes Magdaleny Gaj stanowiące odpowiedź na pytania uczestników aukcji o dokumentację aukcyjną.

Jak wynika z komunikatu urzędu, brak dostępu do treści załączników miał być efektem błędu ludzkiego. Łącza internetowe (dostawcą jest Netia) działały bez problemu.

„W związku z problemami technicznymi w dostępie przez Internet do treści załączników zawierających wyjaśnienia do dokumentacji aukcji na rezerwacje częstotliwości z zakresu 791-816 MHz i 832-857 MHz oraz z zakresu 2500-2570 MHz i 2620-2690 MHz, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej informuje, że w toku dalszych wyjaśnień przyczyn zaistniałej sytuacji ustalono, iż powodem braku możliwości odczytu opublikowanych przez Prezesa UKE w dniu 6 lutego 2014 r. o godz. 22.10 odpowiedzi na wnioski o wyjaśnienie treści dokumentacji aukcji, były niewłaściwe działania pracownika UKE w trakcie umieszczania informacji z zakresu dokumentacji aukcyjnej w Biuletynie Informacji Publicznej UKE” – podał urząd.

„Mając na względzie dokonane ustalenia wobec pracownika zostały wyciągnięte konsekwencje służbowe” – dodano.

Tymczasem, na fali nocnej „awarii” części systemu odpowiadającego za edytowanie strony WWW UKE, Polkomtel, operator sieci Plus, wystąpił w trybie wniosku o udzielenie dostępu do informacji publicznej do UKE o udostępnienie warunków umowy zawartej z portugalskim dostawcą systemu aukcyjnego (dalej ESA).

Operator sieci Plus chciał uzyskać w ten sposób informacje, na jakiej podstawie użytkowany będzie system oraz jak kształtuje się ewentualna odpowiedzialność za awarie w trakcie aukcji.

UKE poinformowało telekom, że rozpatrzy wniosek 22 marca, tłumacząc termin koniecznością dokonania analizy przesłanek określonych w art. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Polkomtel uważa, że podmioty uczestniczące w aukcji powinny mieć dostęp do umowy z dostawcą systemu, a w korespondencji z rpkom.pl wyraził zdziwienie, że sprawa wymaga analiz i to długotrwałych.

Operator sieci Plus podkreśla też, że prawo stanowi, iż udostępnienie informacji powinno się odbyć w ciągu 14 dni od złożenia adekwatnego wniosku i ponawia prośbę o niezwłoczne przekazanie informacji.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu