Reklama

Spotify warty 8,2 mld dol., ma już 75 mln użytkowników

Płatną wersję Spotify wybiera już 20 mln osób. 1,4 proc. akcji serwisu kupił właśnie szwedzki koncern telekomunikacyjny TeliaSonera. Zapłacił za nie aż 115 mln dol.

Publikacja: 11.06.2015 08:35

Jeszcze rok temu ze Spotify korzystało 40 mln osób, z czego 10 milionów korzystało z płatnej subskrypcji. – Więcej aktywnych użytkowników to też więcej pieniędzy, które serwis przekazuje właścicielom praw autorskich. Spotify przekazało już łącznie 3 mld dol. wynagrodzeń, z czego 300 mln w pierwszym kwartale 2015 r. – podaje firma, której właśnie przybył na rynku nowy poważny konkurent – Apple Music.

Udziałowcem Spotify została szwedzka TeliaSonera, która objęła nowe akcje wyemitowane przez serwis. W komunikacie znalazła się tylko lakoniczna informacja iż Spotify pozyskane środki przeznaczy na dalsze rozwijanie oferty dla konsumentów, którzy mogą słuchać za jego pośrednictwem muzyki bez konieczności oglądania dodatkowych reklam. TeliaSonera podała, że inwestycja w Spotify jest związana ze strategicznym planem dywersyfikacji aktywów grupy w nowych segmentach rynku. – Możemy się od nich uczyć ponieważ to prawdopodobnie jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie – mówił Johan Dennelind, szef TeliaSonera.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama