Przegląd prasy – piątek 21 marca

Publikacja: 21.03.2014 06:27

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

W cyfryzacji notariat widzi niebagatelny potencjał

Cyfryzacja wymiaru sprawiedliwości jest wyzwaniem, z którym nie potrafią sobie poradzić kolejne pokolenia urzędników.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=477369 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Biedronka przepisem na rekord. TelForceOne zarobił 238 proc. więcej

kaem

Jak osiągnąć rekordowy przychód sprzedając smartfony? Namówić do współpracy wielkopowierzchniowe sieci handlowe. Taką strategię testował już niejeden rodzimy producent elektroniki. Opłaciło się to Grupie TelForceOne. W 2013 roku zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 45,2 mln zł. Na czysto firma zarobiła 4,2 mln zł. To o 238 proc. więcej niż rok temu. TelForceOne jest importerem i dystrybutorem elektroniki użytkowej. Ma też własne marki tabletów i smartfonów np. myPhone. Zdaniem Wiesława Żywickiego z zarządu spółki, do rekordowych wyników mocno przyłożyła się współpraca z sieciami handlowymi. Szczególnie z Biedronką. TelForceOne od kilku lat współpracuje w ten sposób z sieciami handlowymi. Atutem sprzętów sprzedawanych w Biedronce jest ich cena. Tablety i smartfony polskich marek kosztują w zależności od modelu 150 zł w górę. I sprzedają się na pniu. Biedronka też na tym korzysta, bo tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2013 roku zamówiła od TelForceOne sprzęty spod szyldu myPhone za 9,1 mln zł.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,15654622,Biedronka_przepisem_na_rekord__TelForceOne_zarobil.html

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Action: Poprzeczka wisi wysoko aktualizacja

Dariusz Wolak

– Naszym celem w czteroletniej perspektywie jest zwiększenie sprzedaży do 10 mld zł rocznie. Z tego 4 mld zł będą pochodziły z rynku niemieckiego – zapowiada Piotr Bieliński, prezes Actiona.

http://www.parkiet.com/artykul/1366198-Poprzeczka-w-Action-wisi-wysoko.html (dostęp płatny)

LiveChat sprzeda w IPO akcje za 76 mln zł aktualizacja

Dariusz Wolak

Producent komunikatorów dla biznesu wycenia się na przeszło 0,6 mld zł, czyli ponad 60-krotnie więcej niż zarobi netto w tym roku. Wrocławska spółka, której jedynym produktem jest aplikacja klasy live chat (komunikator), rusza w poniedziałek z ofertą publiczną. Rozwiązania live chat można znaleźć na stronach internetowych sporej części korporacji. – Doskonale ułatwiają komunikację klienta, partnera biznesowego z firmą – mówi Mariusz Ciepły, prezes LivChat Software.

http://www.parkiet.com/artykul/1366032-LiveChat-Software-sprzeda-akcje-w-IPO-za-76-mln-zlotych.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Komunikacja elektroniczna przerosła UKE

Dawid Tokarz

Już w 2007 r. Urząd Komunikacji Elektronicznej powiedział, że klientów będzie obsługiwał przez platformę. A jak urząd mówi, to… mówi. Czy UKE, którym kieruje Magdalena Gaj, przez siedem lat zwleka z utworzeniem platformy e-usług, bo obawia się, że wymusi ona ewidencjonowanie pracy urzędników i obnaży ich opieszałość? Na to pytanie urząd nie odpowiedział.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3605235,39288,komunikacja-elektroniczna-przerosla-uke (dostęp płatny)

Szybki internet leży odłogiem

Marcel Zatoński

Operatorzy powoli podłączają kolejne domy do superszybkich łączy światłowodowych, choć twierdzą, że klienci tego… nie potrzebują.Twierdzenie, że sieci FTTH rozwiążą problem szybkości internetu w Polsce, to przesada, bo sieci wszystkich znaczących operatorów kablowych mogą dostarczyć o wiele szybsze usługi, niż obecnie wymaga rynek — uważa Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3605229,48399,szybki-internet-lezy-odlogiem (dostęp płatny)

Action chce podwoić przychody

Mariusz Gawrychowski

10 mld zł Takie przychody chce mieć za cztery lata giełdowy Action.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3605186,23916,action-chce-podwoic-przychody (dostęp płatny)

Dwa słowa, których nienawidził Steve Jobs

Łukasz Ostruszka

Nieczęsto możemy usłyszeć nowe rewelacje z pierwszej ręki na temat tego, jak pracowało się w Apple’u Steve Jobsa.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3605202,79095,dwa-slowa-ktorych-nienawidzil-steve-jobs (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

12 opinii w konsultacjach aukcji LTE 2.0

Urszula Zielińska

Budowa jednej wspólnej sieci i obawy o dominację konkurentów to główne kwestie w dyskusji o kształcie powtarzanej aukcji LTE. W środę minął termin wyznaczony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej na składanie stanowisk w konsultacjach dokumentacji aukcji LTE. Jak poinformował „Rz” Dawid Piekarz, urząd otrzymał 12 opinii od zainteresowanych podmiotów, czyli  8 mniej niż przy pierwszym podejściu do aukcji, jesienią ub.r. Część opinii złożyli operatorzy, szykujący się do udziału w aukcji, która – według założeń – do budżetu państwa  przynieść ma minimum 1,8  mld zł.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1236663-12-opinii-w-konsultacjach-aukcji-LTE-20.html (dostęp płatny)

Infoafera w resorcie sprawiedliwości

Grażyna Zawadka, Izabela Kacprzak

Warte ponad 100 mln zł zlecenia z wolnej ręki ?budzą zastrzeżenia CBA. Biuro zawiadamia prokuraturę o nieprawidłowościach ?w ministerstwie. Infoafera zatacza coraz szersze kręgi i obejmuje kolejne resorty. Tym razem – jak dowiedziała się „Rz” – CBA wykryło poważne nieprawidłowości w związku z udzielaniem wielomilionowych zamówień informatycznych przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1236631-Infoafera-w-resorcie-sprawiedliwosci.html (dostęp płatny)

Big Data okiełzna zalew danych

Co roku podwajamy ilość danych na swój temat, jakie pozostawiamy w internecie. Dla firm to cenne informacje, na których mogą zarobić. Coraz więcej naszych codziennych czynności pozostawia cyfrowy ślad. Transakcje realizowane kartą płatniczą to źródło informacji zbieranych przez banki. Miejsca, które odwiedzamy, śledzą geolokalizatory w naszych smartfonach. Wpisy na blogach czy w serwisach społecznościowych, e-maile i cała aktywność w internecie są zaś gromadzone na serwerach.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1236660-Big-Data-okielzna-zalew-danych.html (dostęp płatny)

Reklama w komórkach warta prawie 100 mld dol.

Magdalena Lemańska

W 2018 r. wartość rynku reklamy mobilnej potroi się wobec tego roku. W ubiegłym roku wydatki na mobilne formy reklamy na świecie podwoiły się wobec 2012 r. do niemal 18 mld dol. W tym roku przekroczą już 30 mld dol., w 2018 r. zbliżą się zaś do 100 mld dol., a dokładnie wyniosą 94,91 mld dol. – prognozuje amerykańska firma eMarketer.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1236665-Reklama-w-komorkach-warta-prawie-100-mld-dol.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę