Obniżka hurtowego opustu na elektroniczne doładowania telefonów na kartę o 1,5 pkt. proc. od września i taka sama w lutym przyszłego roku – to ogólne warunki kompromisu, jaki zawarli z Polkomtelem dystrybutorzy doładowań. Operator dopiął obniżki prowizji jaką płaci partnerom, ci zaś zyskali na czasie, aby renegocjować warunki umowy z sieciami detalicznymi, które sprzedają jego doładowania. Kolejna korzyść dla nich, to zamrożenie warunków współpracy na najbliższe dwa lata. Ponadto Polkomtel obiecał największym z partnerów bonusy marketingowe (na produkcję i dystrybucję materiałów promocyjnych) w wysokości ok. 500 tys. zł.

Na początku września dystrybutorzy na kilka dni wstrzymali sprzedaż doładowań Polkomtela poprzez swoje systemy dystrybucji. Nie chcieli pogodzić się na obniżkę opustu z 11,5 proc. do 8,5 proc., która pochłonęłaby ich ok. 3-proc. część opustu (resztą pobierają sieci detaliczne). Po trzech dniach strony ogłosiły porozumienie na kompromisowych warunkach.