MPK planuje zintegrowanie rozproszonego systemu telekomunikacyjnego do jednorodnej sieci realizującej centralnie zarówno usługi połączeń głosowych oraz transmisji danych – na potrzeby wewnętrznego systemu VoIP, jak i transmisji danych. Stacjonarny system komunikacyjny poprzez bramki GSM musi mieć możność komunikacji z telefonami komórkowymi, będącymi na wyposażeniu MPK. Zamówienie obejmuje również dostawę i konigurację systemu monitoringu do czterech zajezdni MPK w Poznaniu.
Obecnie centrale abonenckie MPK podłącza Netia i Telekomunikacja Polska, ale gros ruch realizuje – poprzez preselekcję – Telefonia Dialog. MPK szacuje, że co miesiąc użytkownicy telefonów MPK wykonują ok. 22 tys. minut połączeń lokalnych, 2,2 tys. minut połączeń międzystrefowych, 10,5 tys. minut połączeń F2M i 25 tys. minut połączeń wewnętrznych między lokalizacjami zakładu.