Tendencje na rynku przeglądarek: Chrome zyskuje, ale nie w Polsce

Publikacja: 03.03.2014 13:22

Chrome jest coraz częściej przeglądarką pierwszego wyboru, nie tylko dla użytkowników stacjonarnych, ale także mobilnych – wynika z danych StatCounter opublikowanych na podstawie danych z lutego bieżącego roku.

43,89 proc. udziału w globalnym rynku miała przeglądarka Chrome i jest to odsetek o ponad 0,2 wyższy niż miesiąc wcześniej. Wzrost zainteresowania konsumentów internetowych treści zanotował też Firefox. „Lisek”, który wciąż plasuje się na trzecim miejscu, zyskał 0,31 punktu procentowego miesiąc do miesiąca.

Słabnie popularności Internet Explorera. Amerykańska przeglądarka straciła 0,36 pkt. proc.

Wśród najpopularniejszych globalnie przeglądarek są w zestawieniu znalazły się jeszcze: produkt Apple’a, Safari, które zyskało nieznacznie, bo o 0,01 punktu proc. do 9,74 proc. rynku, oraz Opera, której przypada 1,34 użytkowników (o 0,04 proc. więcej niż miesiąc wcześniej).

Polacy coraz wyżej cenią sobie Firefoxa, który nieznacznie zyskał w lutym na popularności.

Jego użytkownikami jest 40 proc. korzystających z sieci w kraju. Słabnie pozycja zarówno Chrome’a, jak i IE. Ten pierwszy stracił 0,27 pkt. proc udziału w rynku i zanotował wynik 38,77. Produkt Microsoftu wykorzystywany jest już przez niespełna co dziesiątego Polaka (9,61 proc.). Uznaniem większym niż w globalnych zestawieniach cieszy się za to Opera, która odnotowała wzrost zainteresowania o 0,32 pkt. Proc., i osiągnęła najlepszy historycznie wynik 7,12 proc. udziału w polskim rynku.

Urządzenia mobilne wciąż najczęściej wykorzystują aplikację Apple’a do przeglądania stron internetowych. Jak wynika z danych Net Applications, mimo, że w lutym Safari straciła 1,45 pkt. Proc. udziału w rynku, wciąż dominuje stanowiąc 53,52 wszystkich przeglądarek.

Słabnącą kondycję firmy należącej kiedyś do Jobsa skrupulatnie wykorzystuje Android Browser, który zyskał 0,35 pkt. proc. i osiągnął wyniki 23,84 proc. rynku. Jest to zasługa rosnącej popularności smartfonów i tabletów z zainstalowanym systemem Android, którego domyślną przeglądarką jest właśnie produkt Google’a.

Pozostali dostawcy też mogą pochwalić się wzrostami popularności swoich produktów. Mimo to jedynie Google Chrome osiągnął wynik powyżej 10 proc. osiągając w lutym 12,09 proc. udziału w rynku.

Chrome jest coraz częściej przeglądarką pierwszego wyboru, nie tylko dla użytkowników stacjonarnych, ale także mobilnych – wynika z danych StatCounter opublikowanych na podstawie danych z lutego bieżącego roku.

43,89 proc. udziału w globalnym rynku miała przeglądarka Chrome i jest to odsetek o ponad 0,2 wyższy niż miesiąc wcześniej. Wzrost zainteresowania konsumentów internetowych treści zanotował też Firefox. „Lisek”, który wciąż plasuje się na trzecim miejscu, zyskał 0,31 punktu procentowego miesiąc do miesiąca.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek