Reklama

Tendencje na rynku przeglądarek: Chrome zyskuje, ale nie w Polsce

Publikacja: 03.03.2014 13:22

Chrome jest coraz częściej przeglądarką pierwszego wyboru, nie tylko dla użytkowników stacjonarnych, ale także mobilnych – wynika z danych StatCounter opublikowanych na podstawie danych z lutego bieżącego roku.

43,89 proc. udziału w globalnym rynku miała przeglądarka Chrome i jest to odsetek o ponad 0,2 wyższy niż miesiąc wcześniej. Wzrost zainteresowania konsumentów internetowych treści zanotował też Firefox. „Lisek”, który wciąż plasuje się na trzecim miejscu, zyskał 0,31 punktu procentowego miesiąc do miesiąca.

Słabnie popularności Internet Explorera. Amerykańska przeglądarka straciła 0,36 pkt. proc.

Wśród najpopularniejszych globalnie przeglądarek są w zestawieniu znalazły się jeszcze: produkt Apple’a, Safari, które zyskało nieznacznie, bo o 0,01 punktu proc. do 9,74 proc. rynku, oraz Opera, której przypada 1,34 użytkowników (o 0,04 proc. więcej niż miesiąc wcześniej).

Polacy coraz wyżej cenią sobie Firefoxa, który nieznacznie zyskał w lutym na popularności.

Reklama
Reklama

Jego użytkownikami jest 40 proc. korzystających z sieci w kraju. Słabnie pozycja zarówno Chrome’a, jak i IE. Ten pierwszy stracił 0,27 pkt. proc udziału w rynku i zanotował wynik 38,77. Produkt Microsoftu wykorzystywany jest już przez niespełna co dziesiątego Polaka (9,61 proc.). Uznaniem większym niż w globalnych zestawieniach cieszy się za to Opera, która odnotowała wzrost zainteresowania o 0,32 pkt. Proc., i osiągnęła najlepszy historycznie wynik 7,12 proc. udziału w polskim rynku.

Urządzenia mobilne wciąż najczęściej wykorzystują aplikację Apple’a do przeglądania stron internetowych. Jak wynika z danych Net Applications, mimo, że w lutym Safari straciła 1,45 pkt. Proc. udziału w rynku, wciąż dominuje stanowiąc 53,52 wszystkich przeglądarek.

Słabnącą kondycję firmy należącej kiedyś do Jobsa skrupulatnie wykorzystuje Android Browser, który zyskał 0,35 pkt. proc. i osiągnął wyniki 23,84 proc. rynku. Jest to zasługa rosnącej popularności smartfonów i tabletów z zainstalowanym systemem Android, którego domyślną przeglądarką jest właśnie produkt Google’a.

Pozostali dostawcy też mogą pochwalić się wzrostami popularności swoich produktów. Mimo to jedynie Google Chrome osiągnął wynik powyżej 10 proc. osiągając w lutym 12,09 proc. udziału w rynku.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama