Chrome jest coraz częściej przeglądarką pierwszego wyboru, nie tylko dla użytkowników stacjonarnych, ale także mobilnych – wynika z danych StatCounter opublikowanych na podstawie danych z lutego bieżącego roku.
43,89 proc. udziału w globalnym rynku miała przeglądarka Chrome i jest to odsetek o ponad 0,2 wyższy niż miesiąc wcześniej. Wzrost zainteresowania konsumentów internetowych treści zanotował też Firefox. „Lisek”, który wciąż plasuje się na trzecim miejscu, zyskał 0,31 punktu procentowego miesiąc do miesiąca.
Słabnie popularności Internet Explorera. Amerykańska przeglądarka straciła 0,36 pkt. proc.
Wśród najpopularniejszych globalnie przeglądarek są w zestawieniu znalazły się jeszcze: produkt Apple’a, Safari, które zyskało nieznacznie, bo o 0,01 punktu proc. do 9,74 proc. rynku, oraz Opera, której przypada 1,34 użytkowników (o 0,04 proc. więcej niż miesiąc wcześniej).
Polacy coraz wyżej cenią sobie Firefoxa, który nieznacznie zyskał w lutym na popularności.