Tendencje na rynku przeglądarek: Chrome zyskuje, ale nie w Polsce

Publikacja: 03.03.2014 13:22

Chrome jest coraz częściej przeglądarką pierwszego wyboru, nie tylko dla użytkowników stacjonarnych, ale także mobilnych – wynika z danych StatCounter opublikowanych na podstawie danych z lutego bieżącego roku.

43,89 proc. udziału w globalnym rynku miała przeglądarka Chrome i jest to odsetek o ponad 0,2 wyższy niż miesiąc wcześniej. Wzrost zainteresowania konsumentów internetowych treści zanotował też Firefox. „Lisek”, który wciąż plasuje się na trzecim miejscu, zyskał 0,31 punktu procentowego miesiąc do miesiąca.

Słabnie popularności Internet Explorera. Amerykańska przeglądarka straciła 0,36 pkt. proc.

Wśród najpopularniejszych globalnie przeglądarek są w zestawieniu znalazły się jeszcze: produkt Apple’a, Safari, które zyskało nieznacznie, bo o 0,01 punktu proc. do 9,74 proc. rynku, oraz Opera, której przypada 1,34 użytkowników (o 0,04 proc. więcej niż miesiąc wcześniej).

Polacy coraz wyżej cenią sobie Firefoxa, który nieznacznie zyskał w lutym na popularności.

Jego użytkownikami jest 40 proc. korzystających z sieci w kraju. Słabnie pozycja zarówno Chrome’a, jak i IE. Ten pierwszy stracił 0,27 pkt. proc udziału w rynku i zanotował wynik 38,77. Produkt Microsoftu wykorzystywany jest już przez niespełna co dziesiątego Polaka (9,61 proc.). Uznaniem większym niż w globalnych zestawieniach cieszy się za to Opera, która odnotowała wzrost zainteresowania o 0,32 pkt. Proc., i osiągnęła najlepszy historycznie wynik 7,12 proc. udziału w polskim rynku.

Urządzenia mobilne wciąż najczęściej wykorzystują aplikację Apple’a do przeglądania stron internetowych. Jak wynika z danych Net Applications, mimo, że w lutym Safari straciła 1,45 pkt. Proc. udziału w rynku, wciąż dominuje stanowiąc 53,52 wszystkich przeglądarek.

Słabnącą kondycję firmy należącej kiedyś do Jobsa skrupulatnie wykorzystuje Android Browser, który zyskał 0,35 pkt. proc. i osiągnął wyniki 23,84 proc. rynku. Jest to zasługa rosnącej popularności smartfonów i tabletów z zainstalowanym systemem Android, którego domyślną przeglądarką jest właśnie produkt Google’a.

Pozostali dostawcy też mogą pochwalić się wzrostami popularności swoich produktów. Mimo to jedynie Google Chrome osiągnął wynik powyżej 10 proc. osiągając w lutym 12,09 proc. udziału w rynku.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego