Reklama

Przegląd prasy – poniedziałek 1 października

Publikacja: 01.10.2012 06:15

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Każdy urząd dostanie swojego cyfrowego szeryfa

Sylwia Czubkowska

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji i ABW przygotowały Politykę Ochrony Cyberprzestrzeni Dokument wskazuje, jak zabezpieczyć rządową infrastrukturę przed informatycznymi problemami. Rozwiązuje też kompetencyjny spór w sprawie odpowiedzialności za bezpieczeństwo cyfrowe państwa.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=425152 (dostęp płatny)

Reklama
Reklama

Skarga na e-dowód oddalona

Robert Zieliński

Rząd nie musi kontynuować przetargu na nowy elektroniczny dowód osobisty – uznał w piątek warszawski sąd, oddalając skargę jednej z firm starających się o to zamówienie. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych odetchnęło z ulgą – do ostatniej chwili wydawało się, że skarżąca Sygnity może przekonać sąd, by zmusił rząd do kontynuowania przetargu.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=425153 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

BlackBerry wychodzi na prostą?

Reklama
Reklama

Jal

Research In Motion, producent telefonów Blackberry, zanotował mniejszą stratę, niż się spodziewano. Zwiększył też zasoby gotówki do 2,3 mld dolarów.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,12571280,BlackBerry_wychodzi_na_prosta_.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Technologia, która mija się z rynkiem

Połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym miało być rewolucją w komunikacji. Ale kody QR w Polsce przebijają się z trudem. Wymyślono je w Japonii w połowie lat 90. XX wieku. Pierwotnie kody QR (Quick Response), czyli alfanumeryczne, dwuwymiarowe, matrycowe kody wykorzystywano m.in. w logistyce do zarządzania transportem przesyłek. Ale wraz z popularyzacjąi wzrostem dostępności do smartfonów znalazły nowe zastosowanie. Dziś na świecie i w Europie chętnie sięgają po nie agencje marketingowe, bo po zeskanowaniu pozwalają użytkownikowi na szybkie przeniesienie się np. z plakatu outdoorowego na stronę internetową reklamowanej firmy. I wszystko wyglądałoby idealnie, gdyby nie to, że Polacy do nowości nie nastawiają się zbyt optymistycznie.

Reklama
Reklama

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=133873# (dostęp płatny)

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama