Miliard domów z płatną telewizją w 2018 roku

Miliard gospodarstw domowych odbierających kablówkę, platformę satelitarną, płatną naziemną telewizję czy IPTV, jakiego firma Research and Markets spodziewa się w 2018 roku, oznacza, że globalnie rynek tych usług wciąż będzie rósł. Według PwC nie będzie to już jednak oznaczało wzrostu wpływów z płatnej telewizji i przychody operatorów w ciągu najbliższych czterech lat zaczną się kurczyć

Publikacja: 25.06.2013 07:00

Miliard domów z płatną telewizją w 2018 roku

Foto: ROL

W ubiegłym roku płatną telewizję odbierały na świecie 772 mln domów. W tym ma ich być już 814 mln. Jak podaje Research and Markets, w 2018 roku największym rynkiem płatnej telewizji będą Chiny (313 mln subskrybentów), za nimi uplasują się Indie (158 mln abonentów) i Stany Zjednoczone (107 mln). Tylko te trzy rynki łącznie będą odpowiadać za 58 proc. wszystkich klientów płatnych telewizji na świecie.

Najbardziej obiecującym rejonem świata dla branży jest rejon Azji i Pacyfiku, w którym za pięć lat będzie mieszkać 59 proc. wszystkich klientów kablówek platform i IPTV (czyli 587 mln abonentów).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić