Aktualizacja: 09.05.2025 09:23 Publikacja: 14.10.2010 14:04
Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej [b]GfK Polonia[/b] w okresie styczeń – sierpień 2010 r. sprzedaż telefonów komórkowych w sieciach handlowych spadła 9,7 proc. Choć w innych kategoriach sprzętu elektronicznego dramatyczne spadki z początku roku zaczynają wyhamowywać, to w przypadku telefonów sytuacja jest coraz gorsza – po pierwszym kwartale rynek tracił 8,3 proc.
Dodatnią dynamikę wykazuje jedynie segment smartfonów – ich sprzedaż od początku roku rośnie o 4,6 proc. choć po pierwszym kwartale było to nawet 5,7 proc. – Rynek telefonów komórkowych na rynku otwartym stale spada pod względem wartości, przy zachowaniu stabilnego poziomu w ujęciu ilościowym. Wyjątek w tej grupie stanowi grupa smartfonów, których sprzedaż rośnie nawet do kilkunastu procent w niektórych miesiącach, choć wzrost ten jest i tak nadal niższy od oczekiwanego – mówi [b]Marcin Rosati[/b], członek zarządu [b]Media Saturn Holding[/b], koncernu prowadzącego w Polsce sieci Media Markt i Saturn.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas