Reklama

Spada sprzedaż komórek na open markecie

Publikacja: 14.10.2010 14:04

Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej [b]GfK Polonia[/b] w okresie styczeń – sierpień 2010 r. sprzedaż telefonów komórkowych w sieciach handlowych spadła 9,7 proc. Choć w innych kategoriach sprzętu elektronicznego dramatyczne spadki z początku roku zaczynają wyhamowywać, to w przypadku telefonów sytuacja jest coraz gorsza – po pierwszym kwartale rynek tracił 8,3 proc.

Dodatnią dynamikę wykazuje jedynie segment smartfonów – ich sprzedaż od początku roku rośnie o 4,6 proc. choć po pierwszym kwartale było to nawet 5,7 proc. – Rynek telefonów komórkowych na rynku otwartym stale spada pod względem wartości, przy zachowaniu stabilnego poziomu w ujęciu ilościowym. Wyjątek w tej grupie stanowi grupa smartfonów, których sprzedaż rośnie nawet do kilkunastu procent w niektórych miesiącach, choć wzrost ten jest i tak nadal niższy od oczekiwanego – mówi [b]Marcin Rosati[/b], członek zarządu [b]Media Saturn Holding[/b], koncernu prowadzącego w Polsce sieci Media Markt i Saturn.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama