Reklama

Spada sprzedaż komórek na open markecie

Publikacja: 14.10.2010 14:04

Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej [b]GfK Polonia[/b] w okresie styczeń – sierpień 2010 r. sprzedaż telefonów komórkowych w sieciach handlowych spadła 9,7 proc. Choć w innych kategoriach sprzętu elektronicznego dramatyczne spadki z początku roku zaczynają wyhamowywać, to w przypadku telefonów sytuacja jest coraz gorsza – po pierwszym kwartale rynek tracił 8,3 proc.

Dodatnią dynamikę wykazuje jedynie segment smartfonów – ich sprzedaż od początku roku rośnie o 4,6 proc. choć po pierwszym kwartale było to nawet 5,7 proc. – Rynek telefonów komórkowych na rynku otwartym stale spada pod względem wartości, przy zachowaniu stabilnego poziomu w ujęciu ilościowym. Wyjątek w tej grupie stanowi grupa smartfonów, których sprzedaż rośnie nawet do kilkunastu procent w niektórych miesiącach, choć wzrost ten jest i tak nadal niższy od oczekiwanego – mówi [b]Marcin Rosati[/b], członek zarządu [b]Media Saturn Holding[/b], koncernu prowadzącego w Polsce sieci Media Markt i Saturn.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama